Alla inlägg under januari 2009

Av Fredrik - 31 januari 2009 13:25

Lite roligt måste man ju ha när man är ledig.

Efter att vi lekt ute nån timme så står godis och film på schemat denna hittillls lugna och sköna lördag.

Ha en trevlig dag och ta hand om Er!

F! 

Av Fredrik - 30 januari 2009 23:14

Världens bästa rockband-nma. www.nomoreangel.com som jag spelar i, blir nog tyvärr tvungna att ställa in en del av den helhelg vi skulla haft för soundcheck av nya prylar. Vi dyker upp i Motala på fredag i stället!

F!

Av Fredrik - 30 januari 2009 22:47

jo, För faan-jag har varit i Ullared, .....och jag har trivts i Ullared, och sovit över och ätit pizza där och gnällt lite medömkande när dom tjatar om att det är för mycket folk i trakten .....:och snälla Ni, kom inte hit osv! Nu behöver Ni inte gnälla mer!!!!! Visst, Ullared har fått sexoutlet?????varför då om ni inte vill ha dit folk.....och varför i så fall starta ett företag som inte ska dra folk eller sälja? Nåja, en bild säger mer än tusen ord!:

YLVA-MARIA INVIGER.HALLÅ Det finns väl inte en jävel som kan titta på denna bild och efter detta kunna uttala stavelserna i ordet erotik inom minst en månad?

 ..Och för dom som är tvärtemot mig, dvs bryr sig ett enda dugg om idrott så börjar ju han ..eeh...hockyspelarln..eeeeh.....Forsberg i modo...som är ett hockylag...i sverige....i nån stad....typ!

Jag missade ju på spåret eftersom vi jobbade, tältubbe o jag o ett par glas vin men på andra kanalen fick jag höra att eftersom inte Graaf(pga elände) kunde vara med så åkte ingen ut och 3 var i riskzonen-----men inte Kitty! ?????

Blogg förresten. Jag sitter ju här nästan varje dag för att :1. ha typ en webbaserad dagbok, 2.dela med mig av sånt ingen vill veta, 3.dela med mig av sånt som nån eventuellt villveta, 4. vara lite småtrevlig och social,5. få åsikter av dom jag känner och inte, 6,7,8,9 o s v.

......och blondinbella vill lägga ner och bli jurist och satsa på annat. Jaha det är ett jobb det här! för faan lägg då ner och  släpp allt o bli jurist...-o vuxen.  jag är inte här för att jobba-jag sitter här o skriver!!!!!

Det glittrar ute nu av lite minusgrader. Detta har varit en skitvecka (det är därför jag inte varit här) men på vägen ut från jobbet idag fick jag komplimanger för väl utfört arbete och faan vad det värmer när det har varit jobbigt, eller vad säger ni?

Hämtade sonen på dagis, förresten! Dialogen:

-Hej, gubben, hur är det?

-jag har ett förslag!

-har du haft det bra på dagis?

-vi kan äta godis både fredag och lördag!

-vem har Du lekt med?

-Det får alla andra!

Vi ska äta kyckling!

-alla på dagis i alla fall.



Men det blev en fantastisk kväll med mycket lek, god mat....-och inget godis.

Gonatt

Frippen!



Av Fredrik - 30 januari 2009 20:42

Då är man på banan (inte i pyjamas) igen och  det har varit lite tajt men nu kör vi.

Ses om nån dryg timme-jobbar lite fortfarande men eftersom Ullared har nya planer och Kitty är kvar i ett prog som ger hjärtproblem o hjärnelände så kan Ni nog vänta-






The Fripp!

Av Fredrik - 26 januari 2009 21:01

jaha-nu kom den också. ...och om du joddlar efter kl.15.40 3:e onsdagen i månaden när du står på ett ben? ...eller om du dricker loka med ett gult sugrör, eller om du nyser och samtidigt bär rosa strumpor och håller en paket GB-glass smak Rom/russin i höger hand samtidigt som närmaste grannen nynnar"Nidälven", eller.....!

Och börsen gick upp så nu ska vi bara vänta på att den rasar igen!

Pappas bil som jag skrev om igår gick inte att få igång! Dom hade inte dragit dit oljepluggen så hela motorn skar ihop. Det tar 2 veckor innan den är fixad med ny motor o allt! Den servicen blev inte billig för stackars bilfirman.

Kraftigt duggregn ledsagade mig på min cykeltur hem via dagis så det är vinterväder vill jag lova.

Måste bara återigen lyfta dagis till skyarna och menar att det kan inte bli bättre. Enastående personal och det finns ingen hejd på alla finurliga påhitt-där har vi haft tur, eller kanske att alla dagis är bra?.

Jobbdagen bara blåste till och det är precis som jobbarkompisen sa:det finns bara måndagar och fredagar-det andra bara passerar förbi.Lyckades ändå få in lite spinning mitt i allt.

Jag läser förresten en överlevnadshandbok för vardagen och en del tips är ju grymma som t e x hur man fäster en lös hylla eller hur du agerar om du sitter fast i en karusell men en del andra grejjer!!!? T e x hur du döljer tatueringar och piercingar för dina föräldrar: bär plagg som täcker området, piercat ögonbryn täcker du med solglasögon och piercad tunga genom att inte prata!Javisst! Jagad av hundar-lås indig i ett rum eller klättra upp i ett träd!Blödande väggar:Bär ett krucifix runt halsen och tillkalla exorcist, ta på arbetshandskar och torka upp blodet med en del vigvatten och 4 delar kranvatten.Om möblerna blöder eller svävar fritt-lämna huset och invänta präst!TACK!

Nu måste jag sluta existera och bara lösas upp i atomer en liten stund så jag inte råkar få någon som helst del av bondesökerkoochharfunnitsånublirdetbröllop som hustrun ska se. Jag tror att ett sånt program är fullt av baciller och bra mycket farligare än influensan

Hej då.

Fripplund!





Av Fredrik - 25 januari 2009 19:30

Det finns en yta precis utenför de flesta cykelbanor som är antingen gräsmatta eller grusbelagd. Denna yta används ofta av joggare som mig och jag har aldrig sett denna symbol på dessa ytor!

...och eftersom denna skylt saknas så innebär det  ju att det inte är tillåtet att lämna kvar en massa hundskit. Det är inte fritt fram att förpesta utan med hunden följer ett ansvar-vi ickehundägare ska inte lida pga er hund. Tänk till lite. Egentligen tror jag nog att många faktiskt tänker till men högaktningsfullt ger blanka faan i andra precis som dom som besöker soptippen på tider då det är stängt och då istället slänger skiten utanför grinden.ja, herregud! Jag fick springa på asfalten i stället-nåt annat var otänkbart. 

Överraskningsfest hade vi för en glatt intet ont anande 60-åring igår. trevlig kväll med mycket skratt, god mat och avslutningsvis en nyservad bil tillhörande min pappa som totalt utan olja vägrade starta. Han var rätt irriterad på verkstaden och vi fick låna en annan bil. Tur att vi inte bafann oss i norraste norr med högvis med minusgrader. Minusgrader har vi absolut inte här, förresten denna s k vinter.

Hursomhelst en trevlig dag då vi har fått en hel del gjort och sonen har börjat spela innebandy. Härligt organiserat var det och ledaren var enastående. Roligt att se alla kidsen värma upp och sedan spela på mål. Vilka som var på lag spelar ingen roll-alla på bollen samtidigt bara.

ok!med stormsteg rakt in i en ny spännande vecka!

Ave.

Frippen

Av Fredrik - 24 januari 2009 15:58

Dagismassaker i belgien-stackars barn, familjer och anhöriga. Ursäkta men vad är belgien? Jag vet faktiskt bara att där är gott om psykopater och pedofiler-och nu barnmördare. Det finns säkert eventuellt något bra med det landet, men inget jag vet något om.

Igår åkte blondinBella ur från Let´s dance och egentligen är väl inte det någon nyhet som det är värt att stoppa pressarna för. Jag menar, folk(inklusive hennes 1,5 miljoner bloggläsare) ville ju inte rösta på henne....men......VEM RÖSTAR PÅ KITTY!?halllå-lägg av. Man får ju lust att dricka sån där chokladdryck hela tiden. vad heter den nu igen??puc......!

Spöregn och storm hela natten och dagen så den här vintern är ju skit!

Nu ska vi på fest-vi ses!

Frippen!


Av Fredrik - 23 januari 2009 20:43

Han skulle ju vara en kortis här i Sverige och Café opera för att spela plattor och dricka sprit på jobbet igår. Jag hittar ingenstan hur det gick. jag menar,vi vill ju veta sånt där. 2007 var han här och tog med 15 brudar upp på rummet. hur gick det nu?

Annars är det rätt lugnt och Whitney houston ser lite slirig ut men ni kan ge er f-n på att hon är lite småpank och planerar comeback. Rösten har inte tagit nån skada skriver  pressen så vänta bara.

Bra rep med bandet igår och jag tror att det är helt rätt den stigen vi för närvarande vandrar. 

Hustrun och jag blev hastigt och lustigt barnfria under 1,5 timme här nu ikväll med anledning av julgranssväng(säger vi häromkring, men alla ni som säger plundring o annat behöver ju inte deppa ihop för det) och var inte sena att dra lite nytta av detta. Vi gick och tog en alldeles enastående måltid på The Brig och satan vad jag stinker vitlök. Jag är trött in till benet efter en hård vecka så helgen välkomnas varmt. 

Denna helgen har vi mycket roligt på schemat och vi tar lite i taget vartefter. Timo Räisänen, förresten! Han är ju så in i skogen fantastisk men nu är han på "på spåret" oxå. Han är ju snart lika frekvent i media som Gny men än så länge funkar det. Enastående artist med glimten i ögat.

Jaha, ja-en pilsner och kanske, eventuellt, förmodligen, troligen, högst sannolikt,  inte alls omöjligt, den som lever får se och vafaan-en liten,liten whisky!..........kanske!

Frippo!

Ovido - Quiz & Flashcards