Alla inlägg under mars 2011

Av Fredrik - 31 mars 2011 18:05

Då var man hemma igen efter några dagar i huvudstaden. Precis som förra gången så tog det en timme och femton minuter att förflytta mig 14 kilometer i morgontrafiken. Enastående vackert är det på skeppsholmen och jag tog en joggingtur och flera promenader.

Efter hett tips av en sann mästerkock så svängde jag in på en Texas Longhorn-restaurang och införskaffade deras enastående grillsås...det blev 5 flaskor!!

Här hemma regnar det men det är helt ok och jag lät bilen stå och tog cykeln istället.

Aftonbladet skriver om en massa elände och VT meddelar att vårt hockeylag nu åker ner till division 2!

En efterlängtad helg står för dörren och jag lovar att det inte blir några som helst problem att fylla upp den med tanke på allt som ligger ogjort.

Hej svejs!

Frippen

Av Fredrik - 28 mars 2011 18:04

Frankan kom tvåa och Jessica kom näst sist! Så blev det i Let´s dance-finalen.

Igår var det innebandycup med sonen i Oskarshamn och första matchen vanns med 14-0, dom andra blev förlust men riktigt trevligt hade vi. Jag premiäråt en kebab från strandvägen förresten, rekommenderas och helt ok!

Det blåser ordentligt och dagtid tittar solen fram och smälter bort den sista snön.

Jag reser vidare och börjar se slutet på allt åkande!

Bra träning i morse och i morgon blir det att prova en ny joggingrunda. Mindre än 2 månader kvar nu till Göteborgsvarvet!

Aktiva poliser har vaknat till i vårsolen och en aktivitet av aldrig skådat slag kan ses i Västervik där dom röjer intensivt och överallt.

...pluggdax-hörs!

F!

Av Fredrik - 25 mars 2011 19:49

Enastående damer på mitt jobb höjde den redan för bra nivån ytterligare och imponerade med handling och påhittighet och lagade våfflor på våffeldagen...och bjöd in alla i omnejd! snyggt..., och mina applåder!

jag fick även lite bannor av sonen som tydligen inte blivit uppmärksammad på semmeldagen= mycket fikabröd idag! Tur att det har tränats en hel del under veckan och att mer står på schemat.

Snön smälter, solen värmer och ett sant vårtecken har skymtats i Västervik-Kebaben på strandvägen har öppnat.....men jag har inte provsmakat!... orkar inte efter alla våfflor o semlor!

Frankan ska snart kliva in på arenan och piska upp tv4-tittarna! Välkommen och grattis till segern....?..!!!!

...fredagsmys på G!....ses senare

F!

Av Fredrik - 23 mars 2011 21:16

Värmen har kommit...och blåsten är här! Nu jävlar ryker dom där stenhårda svarta högarna som en gång var snö, och efterlämnar bara en hög av grus!

...men ett nytt snöoväder drar nog in eftersom jag går i bytadäck-tankar!

...oj, är det redan onsdag kväll...? vart tog veckan vägen!?  ...och jag är trött och.... ...GoNatt!

F!

Av Fredrik - 21 mars 2011 21:35

Med denna tunga vinter hängande över oss valde vi att spä på ytterligare och semestra i snöiga Sälen. Vi hade det fantastiskt med enastående soligt väder, bra backar och idel trevligt med skratt, god mat och eventuellt god dryck oxå!

...ses i morgon!

/F!

Av Fredrik - 11 mars 2011 19:25

...och där gick en vecka till!!

Tack för kommentaren, Carolina.....och det värmer i själen att veta att du fortfarande följer bloggen! ....och nu blir jag ju påmind om den där kinarestaurang-menyn jag skulle trixa till. I´ll fix it!

TACK!!! våra härliga vänner i Enköping för en enastående helg. Vi kommer gärna tillbaka om vi får. Tack vare Er blev jag tvungen att skaffa internetradio. Rekommenderas!

Spontan tanke: killen som gick förbi på gymet hade fruktansvärda eksem över hela benet tyckte jag.....tills jag såg att det var en tatuering..! Undvik gärna för mycket rött!!

Ljuset har kommit till Västervik. Så har även lite plusgrader och regn! Isen och snön har fått sig en törn och en tuff match utspelas dom emellan.

Ostbågsdax...ses efter the Frankie-boy show!...Hej!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards