Alla inlägg under november 2008

Av Fredrik - 30 november 2008 11:08

Idag bär det av till stan för att kolla in butikernas skyltning. Inte direkt som förr men det ska ju göras. igår var vi uppe på kulbackens museum och kollade in jippot där uppe. riktigt mysigt. Sonen var i smedjan och gjorde en hasp och jag köpte ost.

Tråkigt väder idag igen.

Läste om att Norge inte ska köpa Gripen av oss. Vi har ju hållit på med detta flygplan i evigheter känns det som och undran kom över mig. Har vi sålt ett enda flygplan, egentligen. Annars är det väl bara att acceptera att vi är idioter som utvecklar nåt för millioners millioner som ingen vill ha. Lägg ner skiten och satsa på småföretagarstöd eller annat vettigt istället. det måste ju bli ett rätt fett överskott om man täpper till ett pengaslukande svart hål.

Nu ska bara bara playmobil-adventskalendern hängas upp innan vi ska plocka upp folk o bege oss till La Stada!

ses!

F!

Av Fredrik - 27 november 2008 21:33

det blev kinabuffé till lunch. Jag är rätt såld på asiatisk mat så det blir lätt sådan så fort tillfälle bjuds.

Rätt ok dag och det var isgata i morse så man fick ta det försiktigt. Varmt o blåsigt så nu är all snö borta och det är så där skitigt som det blir med grus o skräp.

Idag har vi pysslat här hemma och allt är pyntat o fixat till advent.  Skönt att ha det överstökat.

Nu måste jag jobba!

Hörs.

F!


Av Fredrik - 26 november 2008 22:21

Vill bara sprida lite glädje via humor.

Följande repliker är ju inte så roliga i sig, men tänk er in i situationen när någon faktiskt uttalar dessa i seriöst syfte.

Varsågoda och gråt!:

Tio slumpade raggningsrepliker Fryser du? För du är väldigt lättklädd i mitt huvud. Hej där sexbomb, får jag desarmera dig? Nu behöver du inte gå hem själv.
Jag är inte full, jag är bara berusad av din skönhet! Ska vi gå hem till mig och se hur mycket sängen tål? Din pappa måste vara terrorist, jag menar, vilka bomber! Har du en krona? För jag lovade mamma att ringa så fort jag blev kär. Du är så söt att jag får hål i tänderna.
Jag kan ta med dig jorden runt på mitt privata jetplan och sedan har jag en rymdraket i byxorna som kommer att få dig att nå kosmiska höjder.

Du skulle se mycket bättre ut om du gick ner ungefär ett och halvt kilo. Alltså ungefär lika mycket som dina skor och kläder väger.


GoKväll!

Av Fredrik - 26 november 2008 19:59

..för det är halt!

Folk halkar o bryter allt möjligt, det fryser på o kommer lite snö-katastrof på vägarna och varenda jävel kör av. 

Peppar, peppar men vi bor i Sverige och vi har det här klimatet. det kan väl inte vara en så stor överraskning varje år. Det är halt nu eftersom det snöade lite några dagar, det var några plus idag och nu fryser det på. Som det brukar.TA DET LITE LUGNT!

Jag var en sväng på gymet förut och jag som trodde att det skulle vara hysteri inför jul-men inte. Nästan tomt!

Tidningarna går ju inte att läsa längre pga allt elände så jag började surfa runt efter lite goda nyheter eftersom det tydligen finns några som ger ut enbart sådana och hittade denna bloggare:

Enbart Glada Nyheter

Alla nyhetsprogram är fyllda av eländiga nyheter: Krig, mord, svält, sjukdomar, våldtäkter, män som låser in sina barn och incestar, klimatförändringar, djurplågeri, neddragningar, sjukvård som inte fungerar, ungdomar som slåss, knark, maffia etc etc. Tänk om det skulle finnas en plats där man kan få enbart glada nyheter - som en verklighetsflykt. En plats där man kan andas lite, få några minuter av att allt faktiskt inte är elände. Det händer roliga och bra saker också, vid sidan av allt negativt. Jag har pratat med mina patienter om detta många gånger och de har hållt med mig om att det vore en bra idé. En plats där man får de goda nyheterna. Det är denna bloggen. Här är ditt andrum. -Psyksyrran


JAHA?

-men hon hade inget att dela med sig av. Tack för den.

Jag ska leta vidare. Jag var på en föreläsning förut och föreläsaren talade om dessa goda nyheter och att vi har ett behov av sådana. 

Man blir ju ännu mer deppig när man aktivt letar och det inga finns att tillgå.


Man ska inte gnälla i onödan, jämfört med nästa år har vi det ganska bra. (Tecknar-Anders)

***
Hagbard Handfaste:
- Ibland undrar jag om det är värt allt besvär...! Varför måste jag lämna min varma, sköna säng varje morgon för att gå hemifrån och slita och släpa?!
Tur-Ture:
- Kanske för att Helga vill bädda...?

***
Det finns tre sätt att få en sak gjord:
1. Gör det själv.
2. Anlita någon att göra det.
3. Säg åt dina barn att inte göra det.


Nu ska jag läsa om pirater och eländet i bangkok!

....men annars är det rätt bra!

Frippen!

Av Fredrik - 24 november 2008 21:01

Det blir liksom inte riktigt rättvist. Kolla in min robot som jag byggde med de klossar han tyckte att jag skulle ha:

Och nu kommer sonens robot:

Det var ju rättvist fördelat. 

Påminner om resten av samhället- man får vara glad om man får något!

Nej, så illa är det inte- det är ganska skoj, faktiskt.

Idag kom snön och det är riktig vinter i luften. hoppas det kommer lite till så man kan sticka till pulkabacken.

 lite skoj:

Förskoletest...!








FÖRSKOLETEST! I vilken riktning åker bussen på bilden nedan?

Kör den åt höger eller vänster?



Kan du inte bestämma dig?

Titta noggrant på bilden en gång till!

Du vet fortfarande inte...?

Samma bild visades för förskolebarn och dom fick samma fråga; åt vilket håll kör bussen?


90% av barnen gav följande svar:


'Bussen kör åt vänster'







På frågan; 'Varför tror du att bussen kör åt vänster?' svarade barnen:

'Eftersom man inte kan se dörren där man stiger på bussen!'


Hur känner du dig nu?????




Hmmmmmm........

Jepp-så är det. 

Ha det bra!

Frippen!


Av Fredrik - 23 november 2008 22:40

Jepp, så är det.

GoKväll!

Av Fredrik - 23 november 2008 22:23

Jag har ju flera gånger (2) här under eftermiddagen fått frågan:gick Du på krogen?

Tack för att Ni läser min blogg!!!

Jepp!

...och det var faktiskt trevligt! Vet inte om jag börjar bli vuxen, gammal, mogen eller att jag kanske bara är trött. Jag höll mig på stort avstånd från apstadiet, kom hem hyfsat och var mycket lugn. Detta resulterade ju i sin tur i att söndagen har varit helt ok.

Nu blir det katastrof skriver aftonbladet. Snökaos i morgon. vi får väl se. Nu ska jag kolla gamla klipp med Black Adder. Ni vet väl förresten att det är prinsen som spelar huvudrollen i house. Nu försvann ju en hel del av det seriösa i den rollen, eller?

...och så är ju "ensam mamma söker" slut så världen kan ju gå vidare....

F!


Av Fredrik - 23 november 2008 20:12

En händelserik vecka på många sätt tar farväl.

Vi har haft en vacker men kall dag. 

Lampor i fruktträden är uppe, vi har haft avslutning på sonens gymnastik, städat allt överallt mm.

Det har definitivt hänt grejjer denna vecka.

Grattis på födelsedagen, förresten, Sebastian-hoppas den har varit ok.

Vi ses i morgon och i morgon firar vi "en köpfri dag".

F!

Ovido - Quiz & Flashcards