Alla inlägg under oktober 2008

Av Fredrik - 31 oktober 2008 17:43

Finns det flera "nya" dagar typ nallens, grannens och bullens?

Tipsa mig gärna.

Jag blir också glad för(helst snälla) kommentarer på det jag skriver om.


Fripplund! 

Av Fredrik - 31 oktober 2008 17:32

Många för mig nya högtider har ju dykt upp de senaste åren. Fettisdagen är ju klassiker men nallens dag, kanelbullens dag mm är ju nya! Idag firar vi i Sverige grannens dag. Det är en dag för grannsämja. Ta nu tillfället i akt och vispa ihop en gratäng, stek lite lövbiff och med detta tar du ett helrör o ringer på. Ta nu bara detta som något positivt och inte tvärtom. Det är alltså inte ok att tänka:just det, ja det är ju granndag idag. Nu jävlar, gubbjävel. Så är det alltså INTE!!

Spinnade för Jennie idag. Hon är pigg, hon. Riktigt roligt.

Nu ska jag hälla upp en pilsner och hjälpa min bror i köket-vi är nämligen i Kalmar på kalas.

Trevlig "HELLOWEEN"!

Les Frippes!


Av Fredrik - 30 oktober 2008 20:04

Det känns inte direkt instängt ute just nu. Det blåser och spöregnar så förbaskat. Snön är visst också i faggorna säger dom. Jag har tänt en brasa och ska precis poppa lite popcorn. Det där med popcornpoppande är en allvarlig fråga. Popcorn i detta huset skall poppas i kastrull, på högsta värme, med majsolja och man ska salta innan man lägger i popcornen. Mycket viktig och strikt procedur. Och bra blir det. Enastående gympapass idag och eftermiddagen har varit helt ok med en massa pysslande med hus, hem och barnabadande. Frun kom nyss hem från jobbet våt som en katt. Nu ska jag bara kolla lite SMHI innan jag tar tag i lite kvällsjobb. Jag bifogar några bilder på ovädret här i Västervik just nu.

Man åt elskåp-blev proppmätt!

Så är det!

Rock On!

Frippovic!

 

 

Av Fredrik - 30 oktober 2008 09:00

Jag är inte hundra på bildhantering än.

Det är den övre bilden som är rätt.

Jag gjorde nåt skumt.

Av Fredrik - 30 oktober 2008 08:49

En helt onödig helg. En reklamkupp, snodd o efterapad från USA, uppsnappad för att vi ska köpa grejjer. Och vad gör jag, då-jag som gnäller?

Jo, köper grejjer, masker, pynt o allt annat man ska göra. Det är ju lite roligt att man snackar men när det gäller så faller man in i ledet som en lydig liten medborgare. Nåja, det är ju lite skoj med festligheter.

Idag var det grått o tråkigt, runt nollan och det var som vanligt en härlig cykeltur när man har morgonpasset i P3 och Olle Garp i mobilradion som sällskap. Dagen verkar bli intressant och det blir ett luchpass med spinning/core tänkte jag. Ha en bra dag och för att muntra upp Er lite så skickar jag med en bild på vår pumpa som vi belyser nattetid med batteridrivna värmeljus.

Dubbelmoralfripp! 

Av Fredrik - 29 oktober 2008 20:23

Kände att jag bara hade dystert budskap och den som somnar på dåligt humör vaknar på det sättet och så är även nästa dag förstörd, tror jag. Man ska alltså försöka se ljuset i tunneln och vara glad. Här är mitt lilla bidrag för dagen:

En gammal kvinna larmade ambulans för att hennes man hade fått en hjärtinfarkt. När personal kom till platsen hittade de mannen död i sängen, och hustrun förklarade:
- Det gick bra så länge vi gjorde det i takt med kyrkklockorna, men så kom den där förbannade glassbilen!


GONATT!

Av Fredrik - 29 oktober 2008 20:12

Nya varsel om uppsägningsar inom industrin i vår lilla stad. Känns jävligt deprimerande. Och de små företagen faller direkt när det gungar till hos dom stora. Det skulla vara skoj om det fick vara bra ibland. Det verkade ju lugnt men hoppsan så ramlar hela världsekonomin ihop och det blir katastrof.Jag blir så trött på allt elände så jag sätter mig ner, vräker i mig clementiner i protest mot allt och lägger in NMA:s video från i lördags i datorn i stället. Det lär ju ta ett antal timmar så Gonatt och ta hand om Er i kylan så  ses vi.

Deppfripp!


Av Fredrik - 29 oktober 2008 09:44

....måste man väl ända kunna kalla en dag som denna. Utanför vårt fönster visade termometern minus 5 när jag öppnade mina blå i morse. Startade dagen med bodypump så nu är man pigg o kör så det ryker. Hoppas alla får en spännande dag så ses vi när andan faller på.

F!

Ovido - Quiz & Flashcards