Alla inlägg under november 2009

Av Fredrik - 30 november 2009 21:30

Jag gick nyss förbi en påslagen tv som visade en dokumentär om varuhuset i Ullared.Det var faktiskt ganska kul. Inte minst VD:ns gästspel är fantastiska. reportern: vad är det för skillnad pä bakplåtspapper i ark och dom på rulle?

VD: dom färdiga arken är perfekta till en plåt och dom på rulle kan man klippa till själv, t e x till att lägga mellan brödskivor eller till långa remsor till..........eh...........långbak...........finns
det?

Den kanske jävligaste arbetsdagen i mitt liv är avklarad o jag sticker till estocolmo en stund.

......och glöm inte: det du skiter i att göra idag, gör säkert någon annan i morgon.....eller på onsdag.

Gonatt.

Frippen

Av Fredrik - 29 november 2009 21:30

Ett lättare regn har förgyllt vår dag, -en dag som startade strax före 8 i morse med en joggingtur och som har varit helt ok.

Det var julskyltning och den var väl varken bättre eller sämre än vanligt utan snarare som man tänkt sig. Den är i alla fall en tradition och skall betas av.

Hustrun och jag fick med barnvaktande mormors hjälp möjligheten att kolla bio och "luftslottet som sprängdes". Den var t o m bättre än vad jag förväntat mig och det är lite synd att det inte blir fler filmer om Sallander o co.

Spännande arbetsuppgifter och en hel del resande blir det de närmsta veckorna så det är bara att börja ladda............hej!

F!

Av Fredrik - 28 november 2009 19:41

Har precis insupit julsånger via spotify med familjen. Enastående lördagsmiddag, lampprydande av äppleträd, städning av hus, adventspyntande,garagestädning, handlande mm mm.................allt klart. Härnäst på schemat ligger söndag och julskyltning, besök på Funny hill(kulbacken) mm.

Nu ska här hällas upp en rökig skitgammal virre som får sällskap av sin polare tryffel o en espresso med singing bee i rutan-inget dansbandskampen här inte-aldrig i detta hus. ....och absolut inte när dom har hårdrocktema. Aldrig att jag genomlider när dom sabbar bra låtar. Nu fick jag skaningar, ryckningar och feber.

HejDå!

F!


Av Fredrik - 28 november 2009 08:41

En lördag med som vanligt riktigt varma teperaturer och där SvD meddelar att det går knackigt både för rödgröna alliansen och Dubai har startat.

Nu ska det julpysslas vill jag lova.

-hörs!

F!

Av Fredrik - 27 november 2009 19:45

......leder starkt i omröstningen............he-he, visste jag väl. Jag sa ju det, Maria när du påstådde att ingen åt den blandnigen längre. Den är ju hetast!!

F!

Av Fredrik - 27 november 2009 19:31

Ibland är helgen efterlängtad mer än annars för en simpel knegare. Dagen bjöd på överraskning efter överraskning. Den ena värre än den andra. Avslutningen på arbetsveckan blev dock angenäm värre eftersom den bjöd på underhållning,vin och glada pensionärer i en fantastisk och för framtiden spännande kombination.

Annars kan jag meddela att det är fortsatt varmt väder som kommer att ge stora värmekostnadsbesparingar, att SAAB blöder pengar utan dess like och att alla hemmafixare som vill så mycket efter alla typ MartinTimellprogram inte direkt lever ofarligt. 20 000 hamnar på akuten varje år efter hammafixeriet.

Tacomåltiden är avslutad med tillhörande tequila-stänkare, julpyntandet har börjat, brasan är tänd och vi har.................HELGLEDIGT.FANTASTISKT!!!!....
och julskyltning på söndag.och ....vi hörs senare.


Frippen 

Av Fredrik - 25 november 2009 22:14

Förvånandsvärt få har deltagit i min omröstning här intill. Det är helt lika mellan de båda övre alternativen medan storsäljaren aladdin ligger sopsist alla kategorier.

Av Fredrik - 25 november 2009 20:55

....i svininfluensans sverige. Det är en som valigt grå dag(med något litet ljus) som har passerat. I aftonbladet kan vi läsa om en full brevbarare som objuden passade på att fixa lite käk hemma hos en gammal tant, en sparkad ncc-chef som storhandlat privatprylar för företagets pengar och i VT att det finns för få unga politiker i trakten.

Innebandylekis var det idag och ugnsfalu stod på middagsmenyn. Jobbet tog mig till gränsö där antisvampfrippen blev serverad svampsoppa till lunch. Den var rätt ok.

I dag märkte jag att julhysterin slagit till på allvar. Nu är den överallt. På Rusta har det ju varit julskyltat sedan augusti så det har man ju förträngt men nu är alla på gång.

Ni som bor i Västervik och inte vet så kan jag tala om att vi fått igenom ett avtal och det blir konsert här den 23 juli 2010. Platsen är ny, nämligen Bökensved och A-plan. Det känns spännande tycker jag.

Nähä-lite kvällsjobb och sedan några timmars sömn innan gymet kl.06.00 Jag måste öka på träningen, det går snabbt framåt mot maj och göteborgsvarvet.

GoAfton.

Frippen


Ovido - Quiz & Flashcards