Alla inlägg under december 2010

Av Fredrik - 29 december 2010 20:38

Sonen o jag skottade av garagetaket o pulsade sedan fram till våra fågelhus som mindre genomtänkt är placerade på baksidan.Frön och fläsksvålar var det på dagens meny och innifrån kunde vi sedan betrakta ett större antal lyckliga besökare.

Det är fortfarande kallt och jag inser att jag faktiskt hatar kallt väder.

En tuff halv arbetsdag blev det med en massa överraskningar.

I simhallen var vi igår och förutom att vattnet var svinkallt så var det trevligt med lek o bastu. Kan det vara det kalla vattnet som bidrar till att hallen var så gott som tom trots lov o ledigheter?

Nästa kommunal anläggning att testas: ishallen. Se upp i morgon...!

nähepp, tajm o rasa vidare...hej!

Frippen.

Av Fredrik - 27 december 2010 22:24

Jag ska till simhallen, sätta mig i bastun o komma ut lagom till att den värmande vårsolen visar sig!!! Idag har vi kallt!!!

Istappar, snöberg, problem med att finna platser att tippa snön, risk för att taken ska ramla in, ja där har Ni Västervik av idag!

Tack, guddottern för god mat o trevligt kalas!

Jobbdagen susade förbi och nu ska jag kolla voddler-film o vräka i mig ostbågar. I morgon blir det konditionsträning och då sitter ostbågar som en smäck!!

GoNatt!!

F!

Av Fredrik - 26 december 2010 21:38

...kanske i senaste laget att önska det, men bättre sent än aldrig. Det blev klappar, trevligheter o en massa mat även i år. Ett nytt inslag i form av en tomtenisse som dök upp precis efter att sonen lämnat rummet för att köpa tidningen förgyllde vår "lilljulafton" som vi firade dagen före doppareda'n.

En massa snö kom och förstörde och nu har vi så vi klarar oss med den skiten.

Nya tältprojekt och nu tidigt i morse när jag skulle riva möttes jag av en mängd överförfriskade och huttrande stackare som desperat sökte transport hem. Jag var inte avundsjuk!!!

En arbetsvecka av det kortare slaget står i startgroparna....ses där!

Frippen!

Av Fredrik - 21 december 2010 20:17

Jävla skitväder!

Har inte skrivit på ett tag. Ber om ursäkt men det har gått i ett. Sammanfattningsvis så är det full fart på jobbet, det var trevligt att spela i Gamleby, det kom mellan 50-70 cm snö i söndags o måndags, vi hade en trevlig julfest med jobbet, vi köpte gran sist av alla på jorden och fick därför den fulaste men den blev snygg påklädd, tak rasar in och andra skottas hysteriskt, kommunen får hyra in socionomer, ny snökaosvarning till julhelgen, tågen är försenade och dagens middag bestod av chili con carne!

Frippen.

Av Fredrik - 12 december 2010 20:48

Traditionen som tillsammans med advent markerar inledningen av julfirandet är i  morgon. 2 traditioner finns av Luciafirande varav den ena har sin grund i Sverige och den andra är från Sicilien. På tal om julen så ser det ju ut att med all sannolikhet bli en vit sådan. Ny snö kom inatt och här utanför har jag tretton uppkäftiga minusgrader.Noterade nyss att lillebror nere i Blekinge klätt granen. Det var raskt marscherat. Vi är inte riktigt där än här hemma hos oss.

En söndag som startade med ordentlig sovmorgon har passerat. Det har varit innebandy, en sväng på byn, satt upp nya fågelhus, snöskottning mm mm mm. Sonen gjorde enligt traditionen ett vinterlandskap med farmor. Trevligt jippo där dom med hjälp av små fina leksaksdjur, bomull, tomtar, vit mossa, kottar mm skapar en fin bricka att ha framme vid jul. Vi har fixat till den lite nu i efterhand eftersom sonen menade att djuren gärna ville gömma sig lite. Han kunde lika gärna ha grävt ner dom i trädgården. Så väl gömda var dom. Nu ser dom åter ljuset. Samma son ställde fråga om vad etta fyra nolla nolla var och jag svarade: ettusenfyrahundra...-sonen: tänk att jag kan räkna så långt....jaa!!!...,tänk!

I nyhetsmedierna kan man läsa om elände men när det står något positivt nästa gång så säger jag till.

...nähä-dags att pyssla lite med pappren så man hinner klart till nyåret.../natti!

F!

Av Fredrik - 11 december 2010 21:55

Veckan slog hastighetsrekord och jag känner att jag inte riktigt hann med. Tack sparbanken för igår-hur kul som helst och tack för att vi fick komma o spela lite popmusik för Er. Julborden på Gränsö är i full gång och vi byggde några tält. Snön som kletade sig fast på dom var tung som bly men nu är dom i tryggt förvar och tinar så sakteliga upp.

Snön har åter vräkt ner och eftersom det mycket väl kan vara minst 5 månader kvar innan skiten försvinner så känns det sådär tycker jag.

M/S Tjust lämnar in och så och jag...Gonatt!

F!

Av Fredrik - 7 december 2010 21:29

En helt ok middag komponerad av en förträfflig kock-hustrun!!

I svinkalla Västervik har vi just nu minus 10 grader och det är väl bara att ta den smällen eftersom alternativet med resa till solen mycket väl kan innebära att man slutar som haj-lunch i stället. Hetsjakten på "mördarhajen" är i full gång.

Kalendern är fullsmetad en bra bit in i januari men många av posterna ser jag som det trevliga slaget så det kunde definitivt vara värre.

....nu är julkalendern slut för idag slut, sonen sover, hustrun jobbar och det bara för mig att kasta mig in i att förbereda onsdagens spännande utmaningar.

Vi ses efter att jag smakat av årets för mig första julbord......GoNatt!

F!

Av Fredrik - 5 december 2010 20:41

....med några boys igårkväll med efterföljande krogbesök. Trevligt.

Denna söndag har mest bestått av innebandycup.

Nya hajatacker i Egypten, baciller i dricksvattnet i Östersund och i stort sett snöuppehåll idag. Ha det bra!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards