Alla inlägg under januari 2011

Sol

Av Fredrik - 31 januari 2011 20:43

Härligt att ljuset visar sig. Isen ligger tjock men dagtid vågar sig tempen över nollstrecket och tids nog så försvinner den nog. Mer snö och vinter känns inte aktuellt men man vet ju aldrig.

Matbutikerna i Västervik bygger om och det görs om som aldrig förr.

En bra helg med hur mycket friskvård och frisk luft som helst har passerat. Löpning utomhus är möjlig igen och jag provsprang några ggr. Kändes bra. Det svåra är inte att undvika att halka utan snarare att försöka missa all hundskit som hundägare utan hjärna inte tror att dom behöver plocka upp bara för att ingen ser dom just då.

Apropå lillebrors kommentar om att Sherlock 2010 var underhållande så kan jag bara hålla med och fullständigt höja gårdagens avsnitt till skyarna.

Oroligt värre i Egypten och turister flygs hem och inga ner.

Hejhopp!

F!


Av Fredrik - 28 januari 2011 18:35

Det är handbolls-semi och i skrivande stund ligger vi (????jag spelar väl inte handboll) under med 13-11 mot Frankrike.

En KALL vecka har passerat och jag förstår vad han menade , mentorn, när han förklarade att en vecka bara består av måndagar o fredagar. ....snabbt gick det!

...14-12 till FRA!

Hustrun på trivselresa med syster så son o jag har mys o jag skulle briljera:

-vad är det?

-förrätt!, räktoast!

-dom är mindre än räkor!..är det ...eh, tvestjärt?

-nä, det är färdigskalade. dom är ofta lite mindre. tvestjärt är något helt annat! Det äter vi inte här!

Sedan blev det kyckling o pommes. smidigt, enkelt och fungerande!


Veckans tips: pulsklocka med GPS!...kanon.

Ulveaus tar ett steg till med sitt slottsholmen och vi hänger med i förloppet med spänning.

The Frank Andersson show...jag menar, Let´s dance på ingång.

 Kvinna från Glesbygd=Skogsmus  


Hemarbetande kvinna=Husmus  


Lösaktig Kvinna=Fladdermus  


Prostituerad kvinna=Körv mé mus  


Kvinna med Åsikter=Näbbmus  


Kvinna utan Åsikter=Mustig  


Kvinna i karriären=Klättermus  


Kvinna med sjukdom=Musfälla  


Arabisk Kvinna=Muslim  


Indisk Kvinna=Musikh  


KvinnoKram=Muskel


Död Kvinna=Humus  
....18-13 till FRA

-ses senare!

............trevlig helg!

Frippen.



Av Fredrik - 25 januari 2011 21:28

Inte mycket men en millimeter räcker för att man ska bli livstrött en vinter som denna.

................Natti

/F!

Av Fredrik - 23 januari 2011 22:22

...Bra, kommunen! Trevligt var det att åka där och det rekommenderas varmt!

En helg har passerat och Frankan dansade lätt som en fjäder!

Vi har minus 6 och bilarna som jag så duktigt tvättade tidigare idag har isat till sig och är svårare än Fort Knox att ta sig in i.

Jobbet knackade på en hel del den här helgen men bra har den definitivt varit!

F!

Av Fredrik - 18 januari 2011 21:36

Jag sitter fast i städa-garderobenträsket och har nu kommit till den kritiska t-shirtfasen. Många har ju fastnat där och det har tagit år av terapi, samtal, stödgrupper och medicinering för att komma ur den har jag  hört!

Vi är mitt uppe i handbolls -VM och sverige ligger under mot Argentina nu i skrivande stund och jag kom just på att en handbollsmålvakt kommer på att det är för lätt så kan han ju byta sport....till bandy!

Minusgraderna kom som en örfil så nu jävlar har vi oljad halkbana på gatorna här i metropolen.

Dagens citat känns rätt och lyder:A computer once beat me at chess, but it was no match for me in kickboxing!!

...så där ja, där satt den!

...tillbaka t....vad hände med texstorleken???..ill boken om och av Frankan.../Natti!

F!


Av Fredrik - 17 januari 2011 20:30

Flera dagar med plusgrader gör sitt och sliter hårt på snön på tak och vägar.BRA och äntligen! Hoppas nu bara att mycket av eländet stryker med innan minusgraderna attackerar oss igen.

Sonens feber har släppt och nu är det äntligen skoldags i morgon. Det är på tiden vill jag lova eftersom han bokstavligen klättrar på väggarna efter att ha varit hemma så länge.

En vecka som enligt planen kommer att domineras av arbete och träning har startat som tänkt och det finns en viss risk att den blir bra eftersom vinande med goda vänner finns med på agendan lite senare i veckan!!

Det blev lite kläder på lunchshoppingen vilket drog med sig att de ville ha plats och jag blev tvungen att rensa garderoben....det är tråkigt...men bra.

Annars är det mest översvämningar, elände.....och idrottsgalan!

Goafton!

Frippen.


Av Fredrik - 14 januari 2011 20:06

..då var det fredag igen och eländet "let´s dance" tar över sverige. Alla program av den här typen dissas automatiskt i min värld men nu när Frank Andersson är med så är ju läget helt annorlunda.

Än så länge så ser vi inga nya snöfall och varje sekund som tar oss närmare våren är guld värd.

En tokig och krävande vecka sprang förbi och nu sitter man här lite småtrött och känner sig som 200.

sonen skrev ner sin första låt idag. Kanske inte världens bästa och inte som låtarna på Meatloaf´s "bat out of hell 2" eller Tom Petty´s "Full moon fever" men heller inte så dålig som allt Christer Sandelin någonsin gjort och han är ju bara 6 år så det kan nog bli ordning på det!

....en febrig son ville ha soppa och hustrun jobbar så det känns lite overkill att fixa plankstek till sig själv......men jag gjorde det i alla fall.....och det tog mer tid än vad det var värt så nästa gång rostar jag 3 mackor i stället.

Trevlig helg o missa inte solsidan o time Out!!

Frippen

Av Fredrik - 10 januari 2011 20:53

...måndagen v. 2!

Den kan sammanfattas i tre faser

1.Träningsfasen

2.snö och is och dropp och blött överalltfasen

3.Stekt fläsk och löksåsfasen

...nu ska jag montera soffbord!

GoNatt

F!

Ovido - Quiz & Flashcards