Alla inlägg under juli 2010

Av Fredrik - 29 juli 2010 21:17

Veden jag skulle ha staplat för en vecka sedan ligger kvar. Vi har och har haft skitväder en god stund nu. Winnerbäck i Borgholm var katastrof även om det var välbesökt. Tycker synd om scenbyggarna som hade storm och spöregn på 12 meters höjd i mörkret. Även arrangemanget UnderBar Himmel i västervik fick ta del av vädergudarnas vrede på lördagskvällen. I dag startade mc-dagarna och vi spelade på en inomhusarena. spöregn. synd om bikers och arrangör.

Grattis, mamma på födelsedagen och tack för senast.

Nu är jag trött. Gonatt så ses vi i morgon på Gränsö!!

Frippen!

Av Fredrik - 24 juli 2010 10:45

....är vädret just nu. Det slog om hur snabbt som helst. Det var dock inte kyligt på Bökensveds A-plan igår kväll. En härlig stämning med bra artister med Winnerbäck i spetsen. Jag kan inte tänka mig en bättre konsertplats och publik o press verkar hålla med. Regnet hängde (och gör fortfarande) i luften hela dagen men det kom inget att tala om.

Även i slottsruinen var det enligt flera källor en bra kväll med arrangemanget UnderBar himmel. Det blir en repris i kväll så Ni som vill kan ju titta in.

Vi väntar hem sonen när som helst. Han är stor nu och har sovit hos en kompis.

Stapla ved och besöka Gränsö står närmast på schemat. Ha en bra dag, alla!

Frippen

Av Fredrik - 21 juli 2010 21:22

Jag testade idag-en höjdare. 20 grader på Händelöp!

Flera trevliga möten idag!-tack Ni som deltog! Tack även telefon som ringde i gryningen för att ställa frågan om jag hade en maskinförare över till på fredag. En enligt mig fantastisk fråga att ställa ca kl. 10.00, eller?

I morgon bygger vi scen till Winnerbäck, backstage till UnderBar himmel och lite annat åt mc-dagarna. Sommaren är i full gång.


...som han sa, gubben:-Jag har talproblem

-?

-Så fort jag öppnar munnen så blir jag avbruten!


Apropå vädret så är det nästan så man blir lite sugen på att handla båt...hmm...nja...eller?...hmmm!!

Hustrun och jag avnjöt nyss hemgjord kebab och ett glas rött på uteplatsen. Det är lite mysigt med sommar.

Sov gott så ses vi i morgon!

Frippen!






Av Fredrik - 20 juli 2010 23:19

Värmen har gjort så att dricksvattnet smakar illa . Vi är vana vid att ha riktigt gott vatten här hemma så det är det stora samtalsämnet just nu. Det och att det saknades ett öltält nu under visfestivalsveckan.

Vår lilla pool bjöd på skönt dopp i 27 grader nu i eftermiddags. Vidare så har dagen tagit mig med på en färd genom alla hörn i Västervik, produktionsmöte inför helgens festival, lite skön problemlösning, mysiga möten och hemforsling av ett vedlass.

I morgon vill jag bada i havet. Så får det bli!!!

...ljudbok o kudden!.....Natti!

F!

Av Fredrik - 19 juli 2010 22:36

Idag utnyttjade vi julklappen som innebar båttur och lunch på vackra Idö i Västerviks skärgård. Vi åt idö-låda. En massa fisk, räkor o tillbehör. Enastående gott Rekommenderas å det varmaste.

Värmen håller i sig och kommer troligen att göra det till v.33 då AC:n ska lagas i bilen.

Poolen är återigen vattenfylld och det får nog bli ett dopp i morgon. 28 grader var det i den nu på eftermiddagen. Svettigt rep inför mc-dagarna nyss i en replokal utan syre och med temperaturer strax över kokpunkten.

Ses!

F!

Av Fredrik - 18 juli 2010 23:08

Hemma igen efter semester på Öland med kompisar o barn. Riktigt enastående bra påhitt att lämna damerna hemma och bege sig till soliga Köpingsvik ett par dagar. Fantastiska sandstränder och gassande värme. Ett ilsket oväder tittade dock in precis före hemfärd.

Tältsemester är ett underskattat alternativ.

Grattis Victor på 18-årsdagen.

Winnerbäck och arrangemanget UnderBar Himmel närmar sig Västervik så här veckan innan årets upplaga av mc-dagarna. Välkommen till jorden förresten, Frank!

Närmast på schemat ligger lunch på Idö. Hoppas på bra väder.

...lite ljudbok..svensk maffia..Natti!

F!

Av Fredrik - 12 juli 2010 22:34

under en kort stund så kom det faktiskt kraftigt med regn i Västervik. Det behövs i torkan. Kul med kommentarer att jag är en gammal gnällgubbe som inte är van att åka buss. Helt rätt!! Men min mening var hela vägen rakt igenom att faktiskt hissa kollektivtrafiken, inte dissa. Hångla på bara! Kände faktiskt igen mig lite i punkrockarn.

Klev in ett par timmar på jobbet. Några få kamrater höll ställningarna nu i semestertider.

Vi rullar vidare i schemat och hörs här snart igen!

F!


Av Fredrik - 11 juli 2010 23:23

Det finns bara en här som kan fotboll(som GN sa)....och det är tydligen Paul.

Ett blötdjur har ätit ur en burk och det tycker en hel värld är fantastiskt. Nästa VM kan vi ta en gnu som sedan får kissa på ett av två föremål. T e x en sill som börjar med s som i Sverige kanske möter ett b som i bockstyre som då får betyda Brasilien och...Ni fattar. Bra ätet, Paul!...och lycka till, gnu!

Gårdagen på taket i Kalmar var ju kanon. ......och den varmaste dagen sedan-94! ..men bra blev det och vi har kommit en bra bit på vägen.

Nu ska jag testa nåt jag inte gjort på länge....sova!....och missa inte NMA på mc-dagarna!

Gonatt!

Frippen!


Ovido - Quiz & Flashcards