Alla inlägg under april 2010

Av Fredrik - 29 april 2010 22:57

Värmen är på besök. träffade på en mygga som i sin tur inte träffar någon mer.

Dagen har varit helt ok och startade med lite träning. Jag var ensam i lokalen 06.00 i morse. Sonen har börjat simskola och det verkar vara hur bra som helst. Han trivs som fisken i vattnet. Ärtsoppa med pannkakor till lunch och rep med bandet. Bra dag, som sagt. Hann med att prata lite inför fullsatt lokal också. Kul.

I morgon har vi Valborg och festligheter. Ha en trevlig sådan, alla, så ses vi här igen!

F!

Av Fredrik - 28 april 2010 22:32

Det finns finare och coolare namn på detta men vi har tittat på platsen. Hela balunsen med produktionsfolk, räddningstjänst,arrangör o s v kollade av Bökensved idag inför sommarens Winnerbäckjippo.Det kan bli riktigt bra enligt mig. Annars har dagen varit lite dyster och kvällens joggingrunda blev i regn.

Apropå ingenting så hade jag en intressant diskussion med sonen härom dagen. Jag hade 3 våfflor som jag värmde åt oss och han föreslog att vi skulle äta 2 var. Jag tyckte genast att hans mattekunskaper var helt åt skogen så jag föreslog att jag skulle dela en och då få 1,5 var. Då tittar han på mig, pekar på min tallrik och räknar bitarna, en...två....jag sa ju det....ok!!!

En torsdag fylld med intressanta och ointressanta grejjer står för dörren. ses där!!!!

Frippen!

Av Fredrik - 27 april 2010 21:10

den lilla yta i köket som skulle kaklas är kaklad. Tro det eller ej......, men jag är nöjd........och tro det eller ej......, frun också! Nu har man gjort det också. kul!

En person jag känner gick bort i helgen och det känns overkligt. För tidigt!!! Jag vill beklaga sorgen och tänker på familjen.

Vi har haft varmt idag och har nu +10.

Hej!!

F!

Av Fredrik - 25 april 2010 21:04

...fortsätter arbetet med köket. Man vill ju dra ut på det roliga. Några elinstallationer blev gjorda igår och jag har kapat kakelplattor som jag ska sätta fast nu. Känns som att allt hänger på fläkten som aldrig kommer!!!

1,1 mil löptes nyss. Känns helt ok inför kommande utmaningar. En trevlig dag som bjöd på simhallsbesök och sol är snart till ända. Dygnstempen ligger dock lågt och i morse hade vi minus 5.

Vi säger adjö till v. 16 som kan sammanfattas som totalt sopig men ser med förhoppning fram emot en bättre v. 17.

hEJ DÅ!....OOOPS...caps lock...

Fripphult!

Av Fredrik - 24 april 2010 10:49

Följande skall uppfattas precis trvärt emot vad som står: Oj, då. Robinson-robban!!Vad kul att han är med i talang och äter 13 korvar på en minut. Honom har vi saknat. Han gjorde ju så många bra, mogna och väl genomtänkta saker sist han var på tapeten. Välkommen tillbaka...............slut på ironin!!

Vi har vackert väder, sonen är på mulleskolan och jag åker runt o shoppar. Nu sitter jag på en parkeringsplats o njuter av solen.


Ses senare!

Av Fredrik - 22 april 2010 21:18

Plaskade in torsdagen med 700 meter o bastu. Kanonstart. Ser ljuset i tunneln och ser fram emot helg efter tuuuuuuuuuuuung vecka!

Många aktiviteter står på schemat och först ut är mulleskolan där självaste Mulle lovat att närvara. Spännande.

Flygen är i luften och staten ska gå in med pengar till flygbolagen.

Ute är det fortfarande svinkallt och det är riktigt irriterande.

Nu ska jag kolla gamla Fawlty Towers tror jag.

Trevlig Helg!

F!

Av Fredrik - 21 april 2010 20:41

Eftersom veckans 2 första dagar varit så tuffa och jag börjat lessna på att vara trött o grinig så bestämde jag mig för att starta onsdagen med ett leende som skulle räcka hela dagen........2 minus och flera centimeter snö tog död på det leendet. Resten av dagen gick i samma spår (med undantag av riktigt skön lunchträning på gymet)och nu är snön borta igen efter hjälp av hagel och spöregn. Kylan och kalla vindar är dock kvar.

Vi gör väl ett nytt försök i morgon där planen är att starta torsdagen med simning.

Luftrummet är öppet och notan hittills ligger på 12 miljarder där flygbolagen är de stora förlorarna.

På tal om 12 miljarder så väntar jag snart hem hustrun från shopping i ullared.

sov gott!!

Fripperth!

Av Fredrik - 20 april 2010 21:02

...förutom jag, då!!!...eh, nä- inte frun....Sonen!!! Vi var på föräldramöte inför stundande förskola. Det känns både spännande och lite otäckt. Mitt i allt så känns det nog egentligen rätt bra tror jag.

....klart att jag inte missade dopdagen. Man tar väl sitt ämbete på allvar!!!...tack för inlägget, Helene. alltid kul med kommentarer. mera sådant!

Det är kallt!!!minusgrader i morse och dagen har varit solig men svinkall. Jag är less på kylan och vill ha värme så att jag kan gnälla på myggen istället.

Askmolnet tilltar igen men Arlanda håller fortfarande öppet. Elin Woods flög hit runt askmolnet med privatplan. Kan inte alla andra flygplan göra så???

Nu är det bara att hålla tummarna för att vårt ventsystem kommer imorgon som lovat trots askmoln och elände. Vore skoj att få ordning på köket.

Sov Gott Kamrater!

Frippstedt!

Ovido - Quiz & Flashcards