Alla inlägg under oktober 2011

Av Fredrik - 18 oktober 2011 19:35

Med det till middag så är det ju näst intill omöjligt att tycka annat än att läget är rätt ok......trots ett blåsigt och regnigt Västervik.

Veckan har hittills sprungit fram i ett rasande tempo och det verkar som att det ska fortsätta så.

Det blev lite tältande i söndags och som vanligt bjöd mitt lokalsinne på trevliga överraskningar och visade mig platser som jag inte bett om att få se men visst är det intressant varje gång.

Jag läste här på bloggplatsen att en mobiltele-app är på g och det kan ju bli bra om den bara är snabb o enkel. Lika enkel som svenska spels som de senaste dagarna hjälpt mig att utveckla ett lättare spelmissbruk där jag sätter 10 kr på lag jag aldrig hört namnet på. .....och utan att veta vilken idrott som utövas har jag vunnit 12 spänn..JESS!!! +2:-

Ishockey i morgon....hej!

F!

Av Fredrik - 14 oktober 2011 21:41

Vi är inne på temat "idol" och Alexander Bard har myntat intressanta kommentarer och riktigt vassa sågningar...och fått minst lika elaka Diton av Laila.

Ingen Jacob Hellman-KATASTROF!!! given seger!

Såg Ni parlamentet? ...och Anders digitala alternativ till gravsten...Die-pad...?

Trafikvett, del 968: om Du ligger bakom en irriterande, illa körande person på E22 och inte kommer om: sväng in på en p-ficka,svettas lite, andas, räkna till 10. sväng ut och gå vidare med livet.

.....ostbricka på G...natti.

F!


Av Fredrik - 14 oktober 2011 20:03

Hej, alla glada! Tiden går och det var en vecka sedan vi sågs här senast. En bra vecka har det mest varit men även solen har sina fläckar. På tal om solen så är han en frekvent gäst men farbror frost gör sig gällande och jag kan redovisa nollgradigt och skrapa-bilenväder kl. 06.00 i morse.

Fantastiskt trevlig cykelfest i lördags och en trött fripp kan vittna om att både hustrun och jag hade nytta av den festen större delen av söndagen...men det var roligt.

Juholt rockar vidare och hans parti står bakom honom och tycker väl att det är värre att shoppa toblerone än att smussla med större summor och förmåner. På tal om att jaga så är vi ju också mitt inne i älgjakt och jag skickar nu en liten hälsning till alla som sitter med sin thermos i kylan ute i skogen. Jag får väl följa med någon gång så att jag fattar tjusningen. 

Fantastiska dagar i Nyköping med enastående värdar och kamrater har jag hunnit med och mitt i middagen bet jag till....och spräckte en tand...det var skoj!....men det verkar som om det går att rädda tanden.....rotfyllning var intressant men nog inget jag ska utveckla till frekvent återkommande hobby...men.....LÄNGE LEVE FRISKTANDVÅRDSFÖRSÄKRINGEN!!! Teckna en sådan, alla ni som inte har den än!! minst 10.000:- skulle nöjet kostat men nu kostar det inte en spänn. Har jag då tjänat 10.000:- ??...vad säger ni, tjejer?

Nöjd efter kinamat-middag ser vi fram emot en trevlig helg med skojigheter, tältbyggande(samma sak som skojigheter) och lite nyttigheter. Ha en bra, alla.

Slutligen vill jag spontant fullständigt vräka vackra ord över vissa av mina arbetskamrater som varje dag är fullblodsproffs med fokus på rätt saker. Ni är bäst.

Nu har tandläkarbedövningen börjat släppa så jag får väl hitta lämplig medicin.

Hej

F!



Av Fredrik - 7 oktober 2011 22:22

Vi brukar göra det då vi har gäster!...på 80-talet o tidigare sa man främmande...men det var ju lite fel eftersom man oftast visste vad de hette....men vi ska nog ha sådana(främmande)...., eventuellt, eftersom vi inte vet vilka som kommer. det är cykelfest och man ska öppna kuvert med diverse överraskningar.

.....men om man känner dom som kommer så är de ju mer gäster än främmande och de främmande som kommer vill jag att de känner sig som gäster.

Mindre ombyggnationer har som sagt varit ämnet sedan man helt utpumpad lämnade gruvan efter ett gott verk denna vecka...........men jag slapp avacerad markentreprenad så det blir nog en bra helg.

Min morgon visade 6 plus och man får väl vara nöjd eftersom Kiruna redovisade kallt och 10-15 cm snö!

En tung vecka som bestått av mycket skolbänk och möten är över men fler som är värda att se fram emot eller fasa för är på G...vi gillar läget.

Sonen var fantastisk på sin Judo, Kusin Anton är beundransvärd som femma i schack...i sverige...och jag hoppas att morgondagens gräsklippning blir den sista 2011.

......spännande regn igår-jag sträckte mig efter sonens ryggsäck ca 40 cm in i bilen, hörde ett oväsen, blev genomblöt....så ska ett regn agera..! kraftfullt.

Idol har startat sina fredagsfinaler och i min värld så vill jag bara kommentera detta.....skaffa en jury som är lite mer ense-det är frustrerande att höra...-det tycker jag...-jag tycker tvärt om...-jag också, dvs tvärtom igen.....OK!

Soppa o krabba ikväll...trevligt o mysigt.

Efter några dagar i hemmets vrå så är nästa stopp Nyköping. Fantastiska människor ska mötas upp där och jag ser fram emot träffen.

Vi tackar v.40 och ser fram emot lite tältande och spännande utmanade utmaningar v.41

Trevlig helg!

Frippen.

Av Fredrik - 4 oktober 2011 21:45

..på ett ungefär! Vi har varmt väder(men nu börjar det visst blåsa), jag är trött och nya iphone lanseras. Den släpps i Sverige 28 oktober men största nyheten siri, som är en intelligent röststyrning, fattar inte svenska förrän nästa år.

I dag tog vi avsked av vårt husdjur som nu byter adress och går vidare i livet. Lycka till, Leo och ha det så bra!

Sonen och jag har haft kvalitetstid och jag har nu blivit noggrannt informerad om allt vad beträffar skolan, dess schema, alla ämnen, skolmaten, mm mm...spännande!

En fantastisk långhelg på resande fot med jordens bästa arbetskamrater är nu överstökad och om jag hade tid att känna efter så skulle jag nog känna av den än....men jag låter bli att känna efter.

Cykelfest på agendan inom snar framtid men jag känner mig lite tältsugen så jag får väl försöka hinna tälta lite också.

....dax för lite "landet brunsås" på svt play innan vi tackar denna tisdag för kaffet!

...och glöm aldrig:

"1995 sjönk ett japanskt skepp pga. att ett ryskt lastflygplan släppte en levande ko från 30 000 fot."

GoNatt!

Frippen

Ovido - Quiz & Flashcards