Alla inlägg under januari 2010

Av Fredrik - 30 januari 2010 19:47

minus 16 nu, denna dag då hustrun jobbar, sonen har varit på kalas och jag har soundcheckat i Odensvi. Kylan ska visst stanna ytterligare något dygn om man får tro klart.se.

...vi ses i morgon, måste kolla "Turtles" med sonen.

F!

Av Fredrik - 29 januari 2010 20:19

Det ska bli kallt i hela sverige och oss här i Västervik har dom lovat minus 16 i natt. Jag tror inte dom ljuger för nu har vi 15.

Vi kollar let's dance o Gudrun är ju inte ............men enligt pressen så har ju pengabegäret startat nu. Dansarna får 5000 i veckan o deltagarna 10 000. Dansarna gör ju tyngsta jobbet helt klart och deltagarna, ja dom bara......................ser ju till att det blir tittarsiffror.

En perverst tung arbetsvecka är till ända och jag är trött. Jag har fått en dator fixad och givetvis svarar en annan med att bli tokig.

I morgon blir det rockåroll men vi hörs hår så snart det finns möjlighet!

Ha en trevlig helg!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Frippen!

Av Fredrik - 28 januari 2010 17:54

Då har man ingen trottoar då. Plogbilen lade upp en 3 meter djup vall som var upp till höften hög och avslutningsvis tryckte han till det hela mot postlådan b l a. Det var roliga 2 timmars skottning i ottan det.

Dagarna har varit hur köriga som helst men förhoppninsvis planar det ut framöver.

Nu innan rep med bandet bjuds det stekt fläsk med löksås. Delikatess!

Frippen!

Av Fredrik - 27 januari 2010 07:55

Inte helt otippat väljer ingen att ta med sig västerviks snöröjning när dom ska på semester.

Ha en bra dag!

F!

Av Fredrik - 26 januari 2010 23:32

.har redan avverkats på nya veckan. En hel del Linköping har det varit hittils. jag var där igår kväll och kollade när alla i LHC åkte efter Foppa hela tiden och glömde att Modo består av flera spelare. Eftersom dom spelarna fick vara i fred så gjorde dom mål och vann.

Jag var där idag o totalt fyllde bandbussen med ikea-prylar. Det ska bli riktigt tråkigt att montera eländet men det skrattar man säkert åt i framtiden.......... 2055 eller så. Det är till köket, det. Badrummet är bara ett pet från klart. Mer än pet var det dock i lördags då jag fick dra om alla rör. Då var det inte nära gapskratt vill jag lova.

Snön är på väg in-och rikligt ska det bli säger dom, meteorologerna. Skönt och äntligen. Eftersom det inte snöat på ett dygn så är man ju lite sugen på mer.

17 minus i morse och kallt hela dagen har det varit enligt dom som varit ute.

Grattis saab, förresten. Spyker köpte upp. Lycka till.

Avslutningsvis så tänkte jag skriva om något från vår lokaltidning och fastnade för en artikel om att den sjunkna båten Freden är bärgad och i ytläge, men eftersom skribenten ville vara lite skitrolig och förbaskat vitsig med att meddela att bärgarna hade flyt under arbetet så skiter jag i det.

Gonatt!


Frippen.

Av Fredrik - 24 januari 2010 19:43

Inte mycket positivt går att hitta i tidningarna. Det är mycket elände nu med Haiti, djur som slaktas på hemskt sätt, ockerhyror i Stockholm för att nämna några exempel. Mitt i allt elände hittar man dock en notis om saab-köp!Hoppas det löser sig.

Det är kallt igen. Sonen och jag vinkade av hustrun som skulle till jobbet och vi stack till simhallen. Den bastun värmde fint i vintervädret.

I morgon startar en ny spännande vecka och jag tänkte kolla lite hockey, faktiskt. Det är inte direkt något jag gör dagligen men visst ska det bli skojigt.

Jaha, med en timme och 20 minuter kvar till detta valårs första tv-debatt(som jag inte ska se), så säger jag tack till vecka 3 och önskar alla en bra vecka 4.

F!


Av Fredrik - 23 januari 2010 20:29

Den här helgen präglas av samma tema som den förra. Renovering!!Badrummet är i stort sett klart. Jag måste medge att det inte direkt resulterade i gapskratt när jag upptäckte att vattenrören gick där duschväggen skulle monteras. Större delen av idag har handlat om att dra om alla rör i badrummet, men nu är det klart och väggen är på plats.

Tack, sällskapet för igår. Trevligt var det och det är inte att det faktiskt känns idag att vi hade trevligt.

Snön ligger kvar och i morse hade vi minus 10. Jag har skottat rent överallt och fåglarna hus är påfyllda med mat. Jag känner mig nöjd med dagen och får nog anse att jag är värd en liten simhallsväng o bastu i morgon.

Ha en fortsatt trevlig helg så ses vi i morgon.!

Frippen

Av Fredrik - 18 januari 2010 22:40

....bjöds det på i svt:s kanal 1. Under tiden den rullade så satt jag på motionscykel och avverkade ett par avsnitt av "Bones" i stället. ag har aldrig riktigt fått det där intresset att följa sporthändelser. Det är ju enastående prestationer de utför men jag ser det mest som att någon vinner eller någon förlorar eller det blir oavgjort och nästa gång är det tvärt om. Varför kommer inte Färjestad från Öland, förresten??

.....och varför finns det bara ett konkurrensverk?.och varför fastnar inte limmet inne i tuben?, och varför gråter man av glädje?..och..NÄ!


Nederbörden idag i vårt nollgradiga Västervik bestod av något tungt o blött ibland regn och ibland snö.Det blev ett varv till med skyffeln.

Hoppas Du blir avundsjuk på vädret nu Niklas där du knallar fram och tillbaka i Australien. Ha en fortsatt trevlig semester!!

Jag börjar faktiskt bli riktigt less på all snö, smala gator och underlag som bara tillåter bandvagn för att ta sig fram.

Om ett halvår sitter jag nog här och gnäller på värmen istället.

Det finns värre saker . Jag har sms:at pengar till jordbävningskatastrofen.

Duschtajm-----Vi hörs!

Frippen.

Ovido - Quiz & Flashcards