Alla inlägg under augusti 2009

Av Fredrik - 30 augusti 2009 21:43

En hyfsad dag med några regnstänk är till ända. det är höst i luften nu.

En trevlig Simson-avslutning var det i fredags och även lördagen var trevlig med kräftskiva o allt.

Idag var det barnkalas igen för sonen. Det där gänget har kalasat ordentligt denna månad vill jag lova.

Idag har det varit flitigt värre. Jag klippte lite häck, tvättade 2 bilar o vaxade en, joggade en sväng, klippte gräset o en hel del annat. Man hinner en hel del när man väl sätter igång.

...och nu...ny vecka och nya möjligheter-dags att fortsätta kolla Poirot.

Sov gott!!

F!

Av Fredrik - 26 augusti 2009 20:55

Nån som vill byta huvud? Känns som om någon sparkat på mitt med stålhätteskor, kört det i mangeln, kört det i en dokumentförstörare och sedan satt det på ett 4 timmars föredag utan paus med Christina Lugn. Rätt bökig jobbardag, alltså.

Dagen startade  med en cykeltur i ett 15 gradigt regnväder. Det kom 11 millimeter på morgonen.

Nu har man bara att betala månadens räkningar innan det är dags att be den här dagen att dra.

Nåja, slut på gnället-läget är faktiskt rätt ok och Ni som inte tänkt komma till NMA-gigget där vi stänger Simson för säsongen på fredag-tänk om.

Frippen!

Av Fredrik - 25 augusti 2009 21:24

En tisdag sprang förbi utan att hinna säga hej.

Bara ca 5 grader i morse men riktigt varmt senare. Vi promenerade vår dagliga lunchpromenad ut till Notholmen och ett husbygge där som vi följer.

Efter dagis byggde vi lego och åt och mycket mer än så hinner man inte med en vanlig vardag.  Nu blir det ett par timmar jobb vid datorn innan man slappar en stund innan gymmet kl.06.00

 ...och svininfluensan..var kom den ifrån?  Satan vad den har slagit hårt, tydligen. Vaccin är visst på g men det kommer ju i doser så vi får väl se vad som händer.

....snart ska jag sova gratis i min säng och då sparar jag ju 460 000 som det tydligen kostar för en natt på världens dyraste hotell enligt aftonbladet.

 Ave!

Av Fredrik - 24 augusti 2009 19:45

Ibland är dom rätt tuffa, helgerna. Riktigt rolig spelning i Odensvi i lördags var det. Nästa spelning är på fredag och säsongsavslutning på restaurang Simson. Välkomna.

Det har blåst storm och regnat cats and dogs sedan vi sågs här sist men nu är det soligt o varmt igen. 

Helgen har även bjudit på 2 barnkalas och lite tältpyssel.

Nu ska jag hemmamysa o kolla film.

Hej!


Av Fredrik - 18 augusti 2009 21:27

http://www.aftonbladet.se/webbtv/nyheter/utrikes/article5659703.ab

Jag kan tänka mig en hel del saker som jag hellre skulle göra.

10 grader var det i morse men dagarna är varma. Blåsigt värre hela dagen och nu på kvällen har det tagit i ordentligt.

Jobbet har tagit fart och dagarna rullar snabbt iväg. Veckan är planerad in i sista sekund av varierande aktiviteter. I morgon sticker sonen o jag iväg och fiskar kräftor efter och med jobbet. Vi hoppas på riklig fångst o en trevlig kväll. Nu ska jag kolla batman o äta onyttigt.

Ave!

Av Fredrik - 16 augusti 2009 22:50

Dagen startade med kraftig blåst och konstant spöregn. Som tur var så sprack det upp och vi hade ett mycket lyckat barnkalas med en massa kompisar mestadels utomhus. Vi hade tipspromenad och en trollkonstnär. Han gjorde så många bra trick så att han fick den spontana kommentaren: jag vill aldrig mer träffa dig, av ett av barnen.

Dagen har även bjudit på en hel del sunt arbete så det är med gott samvete jag för alltid parkerar vecka 33 och med stora förväntningar tar mig an vecka 34.



Av Fredrik - 15 augusti 2009 20:51

Denna lördag och dagen före sonens barnkalas kan jag meddela att det är höst i luften och nu på kvällen har det börjat blåsa och givetvis kommer det lite regn också med jämna mellanrum. Här hemma hos oss har det enligt mätaren kommit  20 millimeter regn sedan i söndags.

 Något som är väldigt underligt är ju att jag faktiskt hann klippa gräset (som för övrigväxer så det knakar och som varit grönt och tjockt hela sommaren) innan regnet kom!

DAGENS TIPS!!!!: Åk in vid Hjorted, följ skyltningen till Vimmerbys skogar och Virum Älgpark!!

Jag lovar Er en härlig upplevelse med älgarna bokstavligt talat i knät!

Vi fortsatte denna födelsedagspresentupplevelse med picnic, fika vid havet och härlig natur. Personligen så tar jag sällan (läs aldrig) en biltur utan bestämt mål och med klockan tickande men jag rekommenderar detta starkt.

Ok! Nu ska jag sätta upp hyllor och tusen grejjer till innan bingen.

Rock on och ha det fantastiskt.

El Frippo!

Av Fredrik - 12 augusti 2009 23:13

Svärfars sommarstuga består av väldigt få räta vinklar så det är inte jordens lättaste att lägga tak där. Vi jobbade och resultatet blev nog bra men en hel del arbete kvarstår.

Semestern är nu definitvt slut och jobbet drog igång på allvar direkt. Det kändes höst i luften i morse och temperaturen var 12 grader. 20 är det i vattnet, förresten.

3 kalas för sonen är avklarade och vad jag vet så återstår bara ett. puh!

En helg med b l a älgsafari närmar sig men först ska jag poppa lite med bandet i replokalen. En del spelningar är det ju här framöver. Välkomna!


F!


Ovido - Quiz & Flashcards