Alla inlägg under mars 2009

Av Fredrik - 31 mars 2009 20:50

Trött o sliten efter massiv arbetsdag. Det måste plana ut snart så man är pigg nog att ha ett liv också. Annars tar vi väl en tyst stund för Jarl Alfredius...!-hur ska det gå nu? tyst, då!!..OK!..............................

..................................................
..

..................................................
................

.................................................

..........-han var en klippa, Jarl!

..och miljoner datorer ska slås ut i natt! jag tänkte be dom att slå ut min men då kan jag ju inte terrorisera Er i det här forumet så snälla, låt bli!

...och så ska dom höja priserna på mat...det får väl gå-ät mindre, bara. men systembolaget ska också höja. hallå, katastrof!!!STOPP! 

Historiadags::Var det några ok brudar på kroger i lördags?

-Nä, bara ica-damer!

-vadå? var det firmafest?

nej, men deras bäst föredatum var för länge sedan passerat!

jajajaj! skitdålig!

Vi jobbade vidare med våra projekt idag, ubbe o jag och det blir nog bra! Definitivt!

jaha, välkommen till europa, obama-förresten!-landade nyss i London.

Jag läste förresten att posten fått ny chef. Han såg pigg o vältränad ut så nu får vi väl kanske posten utdelad lite tidigare! he-he!

GoNatt!


Av Fredrik - 30 mars 2009 20:00

Tänkte öva lite cykling med sonen efter jobbet. Jaha, så var det med det-jag släppte o han stack iväg!!

Rätt ok dag med ett spinningpass som nästan tog livet av mig.....och jag mötte en closetalker. Ni vet ju hur vi svenskar är, vi ska ju ha vårt revir som ingen får inkräkta på. I sverige letar vi ju helst efter tomma platser (alltså ingen bredvid)på bussen, medan andra nationaliteter gärna sätter sig bredvid någon. Hursomhelst så har jag lite problem med closetalkers jag inte känner. Ta ett steg tillbaka. Jag hade ju personen så gott som näsa mot näsa.

Hann med att spela lite landhockey också, sonen o jag på ena laget och granngrabbar på motståndarlaget. skitskoj och jag fick betyget:jättebra för att vara vuxen....faan för ordet vuxen-jag anser ju att jag aldrig blivit det men så är det nog!....kanske.....inte!!

Blåsigt o kallt-men soligt!

...o virus i datorhelvet..... förlåt-datorn!

Ny spännande dag i morgon-ses då!

F!

 

Av Fredrik - 29 mars 2009 20:20

det blev ju lite sent i fredags o upp med tuppen. Sedan kom ju lördagen med gig o soundcheck o allt. klockan blev 5 ny tid...och upp hyffsat. Jaja-det går över!

Rätt bra gig igår men det strulade med bastrumpedalen så man blir ju lite lack. En pedal för 4500 ska väl vara i stort sett oförstörbar, kan man ju tycka. 

Söndagen har i övrigt bjudit på ett kallt väder med vissa solglimtar, innebandy med sonen, cykelträning utan stödhjul(sonen, alltså om Ni undrar), pyssel i största allmänhet och inte så mycket mer. Gjorde varma mackor förut. Dum som man är så frågade jag junior hur många han ville ha och svaret kom som en knytnäve: 16!. Nu fich jag ju ner antalet lite men som man frågar får man svar.

Vi släckte ju igår för att markera att vi bryr oss om klimatet. Här i västervik var det faktiskt ganska svart. Vi satt i transporten till spelningen så man såg ju mörkret.  Annars missade jag Fylking o Aschberg som i sitt korståg passerar västervik idag, får väl läsa i bladet om hur det var. Nu slår vi oss in i vecka 14 med nya utmaningar och ser fram emot nästa helg som enligt planen skall bjuda på trevligheter.

F! 

Av Fredrik - 27 mars 2009 21:58

Tacktacktacktack! Ni är ju en massa hundra olika som läser min lilla insändare och mars är rekord....-med råge...-redan!

Detta är roligt....och sluta inte läsa-skriv bara fler kommentarer och tipsa kompisar!

Tack!

.....och nu Klabb Najjn!

F!

Av Fredrik - 27 mars 2009 21:05

Förlåt för att jag bloggat lite oregelbundet på sistone och det finns flera förklaringar till detta. b l a att jag jobbat rätt hårt o sent, lite annat knackar på o s v. Men faan va skoj(oooopsss! där kom en svordom. det har kommit in synpunkter på mitt språk här på bloggen. Jag skulle aldrig nämna namn och gör därför så icke. En liten ledtråd , dock är att personen som tycker att jag svär  är samma  mysiga kvinna som tydligt markerat att det var för tidigt att byta till sommardäck och som mötte mig framför prästen.). Jag visste inte ens att Du läste mig på nätet!!

Lite kul, det här med blogg. När man skriver så är det tyst och kommentarlöst men skrivs det inte en dag så skruvar dom på sig, läsarna!.....eller som mamma sa: du missar lite bokstäver ibland-ja!!.det går av bara farten!!

Lätts dääns!   Bagge har gjort ett enastående jobb o likaså Magnus men faan- förlåt-Kiviks Marken-heja, Laila!!!

Vi får se om en liten stund.


Det har varit taskigt!!!!!!väder i Västervik men lite snöstorm växlat med spöregn mår man ju bara bra av.! Hursomhelst, alla ha det fantastiskt och tack, Tezza som kommenterar så flitigt. Nu ska Ubbe o Jag till Klabb Najn en sväng för första gången. 

Giggar i morgon på privatfest så vi ses söndag!

Rock On!

Frippen!

Av Fredrik - 25 mars 2009 21:53

det kom en millimeter snö och givetvis var det  tvunget att båsa också. Jag har cyklat omkring flera mil i halka och storm i 2 dagar nu. I morse trampade jag iväg till gymet strax innan 6 och det var rätt myggfritt i 10 minus vill jag lova. Jaha, vi startade nyss den här veckan och snart är det helg igen. NMA giggar i helgen och det kan bli riktigt roligt. 

Bowling med god mat o lite pilsner med jobbet nyss. Det är alltid trevligt med våra personalklubbsaktiviteter. Kanske inte lika trevligt bowlingresultat. Lika ojämn som en puckelpist.

Ses o Hörs!

Rock On!

F!


Av Fredrik - 23 mars 2009 20:35

..faktiskt ingen aning men jag misstänker att usel trovärdighet i kombination med att du är förbannat usel på att gissa är positiva egenskaper i ämnet!

Varmt o skönt väder har vi haft-och smhi lovade katastrof o elände!

Kollade förresten kläder på nätet-apropå ingenting-och fastnade för en som gjorde reklam för hårdrocksgrejjer: Mer Metal Än Järnia!! Där satt den! Som en smäck! ingen som vill hitta på nån egen? kom igen,n! Jag vet, alla som läser bloggen bidrar med en egen. Ladda upp här snarast. Jag börjar: (Reklam för explorer): häll in som ett svin så blir du ung, snygg o fin! Varsågod, nästa!

dagen startade kl. 06.00 med en timmes gym , en massa jobb, spinning, mer jobb, ett möte o lite annat pyssel efter jobbet o nu sitter jag här. det var nog allt.  Slutligen vill jag gratulera färjestads målvakt för att han tydligen är fantastiskt duktig men det betyder ju rätt lite eftersom han lyssnar till namnet "monstret".

Ave!

F!

Av Fredrik - 22 mars 2009 21:05

...så Tarja Halonen ....eller Big Brother-Micke: Hur många siffror är det i alfabetet?

På ungefär det sättet kändes det förut närsnön började falla. men det slutade snöa och har nu övergått i spöregn-ååååå, va roligt! ...och så fryser det på och blir skridskobana-perfekt att jag lade på sommardäck!

Söndagen båste förbi och en hel del blev faktiskt gjort. Mycket skit som varit skjutet på ligger nu bekvämt bakom och det känns bra. 

Nähä-dags att jobba en stund innan relaxtajm-vecka 13 startar tidigt!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards