Alla inlägg under februari 2010

Av Fredrik - 27 februari 2010 22:01


Vi gillar guldmedaljer här i Sverige.

Annars droppar det vidare här i västervik och det är riktigt djup gegga man ska ta sig igenom vart man än ska. Sonen och hustrun hade hyfsad diskussion tidigare idag då det var dags att städa rummet. Frun ville slänga och sonen skulle spara. Följande ordväxling nådde mina öron som befann sig flera meter därifrån:

-(frun):den här kan du väl kasta, den är ju från 1800-talet!

-(son):va???är den från när Du var barn?

Javisst!!!

Jag pysslade med annat så jag slapp melodifestivalen men håller mig ändå lite uppdaterad. Hyfsade låtar men synd att Blin 182-inspirerade låten "idiot" åkte ut. Bra o coolt upplägg enligt mig................och så dök lill-babs upp!! he.he

Dags att kolla lotto-kupongen.

Hej då!

PS. Fyll gärna i kommentarer här i bloggen. Ds.

F!

Av Fredrik - 27 februari 2010 17:00

.....och regn! Snön har sjunkit ihop lite, det är blött och geggigt, det droppar o släpper från taken. Det finns hopp om vår. Enligt rapport från Karlskrona så finns det även sol i Sverige.

Köksrenoveringen går sakta framåt och idag har jag målat tak. Tänkte sätta dit luckor och lådfronter senare om andan faller på. Eventuellt blir det bubbelbad och rödvin istället. Vi får väl se vilket det blir som känns mest tilltalande.

Innan jag rulllar vidare med min lördag så vill jag uppmana alla att tänka på småfåglarna och lägga ut mat så att de överlever.

Ave!

Frippen!

Av Fredrik - 25 februari 2010 22:11

Igår var en vacker dag med sol och någon plusgrad. Denna torsdag har varit grå och nu är det regn i luften. Jag får nog ta ett varv på taken igen nu till helgen. Snön ställer till stora problem och om det nu blir något varmare så blir eländet tungt.

Annars rullar OS vidare och den stickade OS-mössan, som faktiskt är skitsnygg, har blivit en succé.

Nyss hemkommen efter rep med bandet och känner mig lite sliten efter ännu en bökig arbetsvecka. Det blir nya tag med köket men det är inte bråttom så det skriker eftersom allt har så lång leveranstid, men mycket finns att göra, så....

...stoppa pressarna!!!!Körslaget startar i vår!!Odugligt startfält!!!!!...............förutom Ralf från Mustasch då, förstås. Det ska bli skoj att få sitta o gnälla en säsong till. Men det känns rätt ok ändå. Stefan är ju inte med!!

GoAfton!

F!

Av Fredrik - 23 februari 2010 21:43

Hustrun åkte buss hem från arbetet nu ikväll. Hon kom hem kraftigt försenad och vad var anledningen?..........jo, en kille långt bak i kön då Gud delade ut hjärnor hade hittat en, enligt honom alldeles förträfflig parkering en bit bort ifrån den vanliga parkeringen vid Midgård (ett av de större bostadsområdena i Västervik).

Att det var bussgata och att han totalt blockerade verkade inte bekymra honom det minsta. Efter dryga kvarten och efter en massa tutande och bussjouren blivit larmad mm mm så dyker han upp med den briljanta förklaringen:det fanns ingen plogad ruta ledig och jag bor här!!

Kanon, ju!!Var ska dom stackars snöskottarna som slitit sedan mitten av december lägga snön?? ...och resenärerna, då?? Ska dom fira midsommartillsammans i bussen i väntan på att det smälter undan?? Jag överväger att ta reda på vad han heter och åka över o bjuda på chokladdryck på flaska. Han gillar nog pucko!

Det är vinter och då får man acceptera och agera därefter.

Nu ikväll fick jag ett ryck och började baka i brist på annat. Det blev Tofvehultare med 4 olika fyllningar. Hur bra som helst sa provsmakarna. Själv var jag inte sugen längre när dom väl var klara men dom är bra att ha i frysen som mellanmål eller liknade. Googla på receptet. Rekommenderas.

15 minusär det nu. Det slutade snöa vid femtiden och plogbilen var här nyss. För andra gången den här vintern så var det en bra förare i maskinen. Han vinklade upp bladet vid varje uppfart. Det uppskattas.

Nähä!!!Lite Poirot innan en ny arbetsdag tar vid efter morgongympan.

Natti!

Frippo!

Av Fredrik - 22 februari 2010 20:58

...bara 4 minus ute. shortsväder!!

Ännu en gipsplatta på plats och en hel del spacklande är klart. Ett par år till och köket är klart.

Nähä, lite poirot på datorn innan morgonsimning!

Ajö!

F!

Av Fredrik - 22 februari 2010 16:50

Vintern har varit riktigt besvärlig. Skriverier om katastrofer och inställda tåg, tak rasar in mm mm. Gatorna här i Västervik är så trånga att bilar omöjligt kan mötas. Snöhögarna är hur höga som helst och det finns ingen plats att lägga snön. Vallen utanför är hårt packad och upp till halva fönstren. Överallt står stegar uppställda och människor skottar sina tak. Vår ishall ansågs som riskfaktor och gårdagens hockeymatch blev inställd. En mängd människor skottade av det taket idag såg jag. Jag har så höga snöberg så att det inte går att kasta upp mer. Det snöar rikligt utanför fönstret och enligt snörapporterna syns ingen ljusning. Nu är det minus 6 och i morse minus 25 grader. Nu ska jag ut och skotta igen. Det här är en riktig skitvinter.

Frippen!

Av Fredrik - 20 februari 2010 21:30

blue man group!!!Fy f-n va bra!!...men dom var ju inte med. vann dagens melodifestival gjorde nåt  dussinprojekt och...........ENRIQUE IGL...jag menar...DARIN!! Darin gjorde kanonlåt som i och för sig hade vissa influenser, men kanon!

Dagen i övrigt har varit ohygglig! Jag har skottat tak och byggt kök. Tack svärfar för allt tungt arbete med snöskottning.

Vi har uppehåll i snöeländet för tillfället men det är nog bara för att ladda om. Jag är oerhört less på skiten. Ingen som har ett hus i Spanien till övers som man kan låna okt-maj varje år??

Killen på kontoret  var tjurig värre och alla var rätt lack på honom och chefen sa till slut: Du får ledigt resten av dagen. Gå hem och ta ett ordentligt nummer med frugan o kom tillbaka med ett bättre humör i morgon.

-Dagen därpå var tjurskallen muntrare och chefen undrade hur läget var.

tjurskallen: det var kanon.........och vilket fint hus chefen har!!


Ses i morgon.

 Frippen!



Av Fredrik - 19 februari 2010 21:43

För oss som hängt med sedan roll on så är det ju ingen sensation men för er rookies som vaknat till "solsidan" kan jag bara säga: Hon är grym och det har vi vetat i åratal.

...och utan att vara partipolitiskt bunden............hallå, lundgren-läs på!!

ses i morgon!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards