Alla inlägg under september 2010

Av Fredrik - 30 september 2010 19:50

raggmunk och fläsk. Mycket mer behövs inte för att få humöret på topp. Hustrun är på tjejkväll o sonen sover i väntan på fredag o disco.

En sälöjare för lokaltidningen ringde nyss..idiot...det blev ingen affär!!! Säljsnacket: kanonerbjudande...Du sparar 172:- !!eehh, jaha , vadå??har inte jag nixx telefon. Vad vill du?

Ta autogiro nu så bjuder jag på en månad om du inte avbryter prenumerationen inom 12 månader och jag bjuder på den 13:e månaden. 172 spänn. -jag har väl inte autogiro hos er??-nä, inte nu. du betalar helår. -vad kostar det då?- va?- vad kostar helår?-1950:- tror jag. - så ditt erbjudande är att jag förlorar ett par hundra?- jo, men du kan ju få autogiro! -Hade jag velat ha det det så hade jag väl sagt till!!-idiot!!!! Det var ju inte jag som ringde o störde, det var du!

Vi knallar in i mörka oktober och det brukar ju bli en hel del riktigt kalla nätter då vill jag minnas. I morse var det +5. Fredagen startar vi med fyspass.En trevlig fredag önskar jag alla! sov gott!

Frippen!


Av Fredrik - 29 september 2010 21:02

Kanske inte ett jättesteg för mänskligheten men definitivt ett steg framåt i det här huset. Det har varit mycket olika saker och nu måste det hända lite. Vintern är ju snart här, ju. 4 plus i morse. Trädgårdsmöbler ska in, köket måste fixas klart o s v.Riktigt körigt var det på jobbet men det brukar bli så om man varit borta ett tag. Det är bara att bryta ihop och gå vidare.

Förkylning o halsont börjar släppa så smått så på typ fredag kan man börja träna 100% igen förhoppningsvis.

....första skoldiscot på G. Entréavgift och godisförsäljning stod det på inbjudan...det är stort! ...Vi får spela in tant Lycra och skjuta lite på hemmamyset.

En helg med diverse trevligheter hägrar!!...ses här innan.

Frippen!

Av Fredrik - 27 september 2010 19:39

Håll i hatten!

Halsen värker, hostan är i toppform och jag har tillbringat dagen med b l a frågesport. Riktigt intressant.


Nu ska här softas i 300.

Natti.

Av Fredrik - 25 september 2010 22:42

Har faan hunnit allt idag. Vi byggde lite tält, åkte ut i skärgården, McDonalds, rev tält, avnjöt fantastiskt middag med ett glas rött, hängde med kompisar, städade garaget o s v. Bra dag med bra väder.....och en massa mygg.

Grattis, Lina till det glamorösa priset!!

Vi har en hel söndag att se fram emot innan måndagen bjuder på Linköping!!

Sov gott.

F!

Av Fredrik - 24 september 2010 21:53

Förkylningen kom som en spark i ansiktet. X2000 från sthlm till Norrköping blev försenat. Trots löpning mot bussen så hann den iväg utan mig. Rusade mot taxi som menade att dom inte skulle hinna till Söderköping innan nästa buss, ombokning av resa, ny löprunda till nytt x2000, Linköping och...kustpilen. Jag hann precis se hustrun lämna hemmet till förmån för nattarbete. Trevlig helg.

Annars är det på topp och jag ska packa upp mina väskor..........Gokväll!

Frippen.

Av Fredrik - 24 september 2010 13:13

Mycket resande har det varit på senaste tiden. Ska bli hur skönt som helst att komma hem även om det var bra i Gävle. Några timmars tågresa kvar till myggens Västervik.

En orörd helg ligger för våra fötter. Ses där!

F!

Av Fredrik - 20 september 2010 22:30

dvs att dom tog bort stygnen.Fingret påminner en hel del om köttfärsspetten vi hade till middag. Men det blir nog bra.

Vi har ett kraftigt spöregn utanför och det är i alla fall bättre än alla förbaskade mygg. Jag klippte gräset förut och såg ut som en astronaut i min antimygg-utstyrsel...men den funkade.

Det är många turer i valcirkusen och vi får väl se vart det slutar.

Jag tog upp en kommande resa till Gävle men sonen tyckte inte att man skulle svära så den diskussionen lade vi ner. Det fick bli att jag skulle resa bort bara, helt enkelt, utan att precicera destinationen.

Annars har dagen bjudit på tufft arbete, intressant frågesport och ostbågar.

.....hej!...

El F!


Av Fredrik - 19 september 2010 21:26

Precis hemkommen från sälenfjällen denna valdag.

Vi har vandrat, tävlat, orienterat, sovit ute i spöregn och 2 plus....det kan inte bli bättre!! Den tuffa delen(ca 1,6 mil orientering på fjället i tuff terräng) avslutades med bad, bastu och god mat och dryck på skistars anläggning Experium i Lindvallen. Tack, alla för en kanonupplevelse och trevligt sällskap. Man har inte roligare än man umgås.

Ni som funderat lite på vandringssemester-skaffa bra grejjer o kläder...och ge er av. rekommenderas.

Hemma på mellanlandning innan nya upptåg. Ny arbetsvecka på G! SeS!

Frippen.

Ovido - Quiz & Flashcards