Alla inlägg under maj 2009

Av Fredrik - 31 maj 2009 21:15

ja, en hel del, faktiskt. Västerviks studenter hade sin bal på gränsö slott igår och enligt tradition stod NMA på scenen och rockade. Mängder av glada ungdomar som uppklädda till tänderna hade sin kanske bästa dag. Vi hade en kanonkväll. Grattis, studenterna och tack för att vi fick komma.

...och Takeru  Kobayashi tuggar vidare höll jag på att säga. Det gör han ju inte. Han har nåt nytt trix där han inte tuggar. Han drog i alla fall i sig 2,6 kilo pizza på 6 minuter. Grattis. Kul med en hobby.

Denna till vädret fantastiska helg har kommit till sitt slut och vi släpper i stället fram juni månad och vecka 23. Hej, vad det går och snart är det midsommar. Diverse snickeriarbeten, trädgårdspyssel och några andra småsaker har jag hunnit mitt i allt spelande och soundcheckande. trevlig grillkväll igår också. Tackar!

http://www.livet.se/ord/liknande/se_24511

 Ha det kalas så ses vi.

Frippen!


Av Fredrik - 30 maj 2009 00:02

Jag är djupt imponerad och tacksam för att så många hänger med mig varje dag. Framförallt är jag faktiskt förvånad och imponerad. Jag vill i denna lilla notis uppmana till fler kommentarer och att Ni får fler att följa min blogg samtidigt som Ni talar om vad som är bra, dåligt , eller som kan bli bättre.

Anledningen till att jag startade var att några få ville att jag skulle skriva.....och jag skriver!....Nu är Ni många och så länge Ni besöker mig så hemsöker jag er!


Frippen!

Av Fredrik - 29 maj 2009 21:51

........The MetalWing har åter landat i www.nomoreangel.com. Efter att ha tagit en stark position som ljudtekniker med en härlig personlighet fastnade han i vinkelvolten och stannade som gitarrist i en massa år. Efter denna evighet rockar han nu vidare mot världsscenerna men gör en liten snabb comeback!!..............som ljudteck. i NMA. Vill Du gå framåt- gå i cirkel.  TBV!

OK. vad jag egentligen vill är ju att meddela att det känns oerhört rätt när man får höra dessa skithistorier igen. Tack, MetalWings. Nu kommer hela, och ni som är lite känsliga, eller ni som inte har humor, eller ni som har humor, eller.....ALLA, byt kanal nu!  För nu kommer den: Vad heter han killen därborta?  - vem?  -Han med alla räkorna i ansiktet!!            -KRILLE!!!

Sådär hade vi det!

Vi är inne på slutspurten av hustruns nattveckor och det är väl inte som att man kommer att sakna dom direkt. 

Sonen o jag avverkade Talang och kom överens om att han trollnisse var värdig vinnare men att alla trix var skitlätta och att vi kunde göra dom mycket bättre om han bara talade om hur han gjorde.

Annars är det relativt lite på G den närmaste tiden förutom att Ubbe o jag har förbaskat bra kaffe och att tält är rätt skoj och att jag har lite info om ny cool snabbmat som kommer att finnas i en lucka centralt i Västervik för er nattsugna i sommar. 

Sov Gott!

F!



Av Fredrik - 28 maj 2009 22:04

I samband med en uppvaktning bar det av med det fantastiska fartyget Birka Paradise till Åland och tillbaka. Vi tillbringade en stor del av idags eftermiddag i spa-avdelningen och jag rekommenderar starkt denna båt och anläggning även om jag tycker att "det  finns bara ett paradis i östersjön-Birka Paradise" är en riktig skitslogan. Apropå ingenting så meddelade Johan Palm via tv4-reklam att han släppt sitt allra första debutalbum.Finns det ingen som korrekturläser? Johan! Du kommer aldrig att kunna släppa ditt andra debut album.Det går inte. Debut är EN gång.

Det verkar ha regnat ordentligt i Västervik av alla pölar att döma. -och växer så det knakar gör det.

Hinner inte skriva mer nu men återkommer så snart jag hittar några minuter.

 Frippen!



Av Fredrik - 25 maj 2009 22:09

Ni ska ju få 3 miljoner mindre att reparera asfalt med. Hade Västervik dragit ner med så mycket så hade vi gått plus eftersom det inte lagas ett skit. visst, det har lagts lite asfalt på en del gator men dom där stora livsfarliga hålen dyker upp på fler och fler platser och där får dom vara i väntan på en lite trött och kanske lätt berusad cyklist med dålig sikt sådär på nattkröken. Jag kallar dom potthål, eftersom kommunen skiter i dom.

..och i VT står det att regnet lockar fram horder av mördarsniglar. Snälla någon som vet nåt om sniglar. Förklara var dom är när det inte regnar och nu till vad jag verkligen vill ha svar på vad beträffar sniglar: efter att ha iakttagit dessa gynnare ingående så kan jag meddela att dom förflyttar sig sakta nåt så förbaskat, men det räcker med en regnskur så är dom överallt??Hur kom dom dit så snabbt. Kan dom lägga i nån turbo? Tacksam för svar!

 Annars har det varit en fantastisk och solig dag....säger dom. Jag satt ju tokupptagen med hur mycket jobb som helst och kom inte ut en endaste minut. 

http://www.skrattnet.se/kategorier/skamt.php?cat=6&sub=123&id=1082

Jaha, då återstår bara att betala räkningar och ta en liten sväng på svt play eller liknande. Ha det bra på jobbet, hustrun och sov så gott Ni andra!

El Frippo!

Av Fredrik - 24 maj 2009 23:58

För Er som är som jag. dvs aldrig kommer till det där tv-programmet som man vill se då det sänds utan typ nu runt midnatt så tipsar jag och kanske påminner om att det finns. SVT Play. Många andra kanaler har ju också en variant och hallå vad smidigt. Missa inte Schyfferts live från circus. Finns på svt.se fram till 23 juni.

Denna långhelg är till ända och mer än hälften av vad jag trodde jag skulle hinna är ju gjort så ångesten är ju inte så överhängande. Ett tajt schema ligger klart inför veckan och kommer att sluta med att spela för studenterna på bal är det tänkt. Jag gick ju aldrig på balen men känner nog att jag reparerat den missen genom att spela på ett tiotal.

En hyfsat varm och behaglig helg med en massa skurar har vi haft och vegetationen i trädgårdarna svarar på tilltal och exploderar av glädje. Nu ska det bara enligt tradition bli torka så att gräsmattorna dör innan midsommar och lyser med sin trötta gula blick hela sommaren fram till september.

Nähä, lite till innan jag släpper in john Blund och sedan vecka 22.

Sov Gott.

Frippen


Av Fredrik - 23 maj 2009 21:30

...var det sista vi gjorde! Däremot så vill jag påstå att vi vandringsnjöt av vår promenad i skogen mellan Västervik Norra och Törnsfall. The Mike styrde upp en fantastisk dag med enastående backup av lueeze o lillan. Vädret pendlade mellan högsommarvärme, spöregn och en hagelsvärm som final. Kanon, alltså.Ni borde testa Tjustleden.Vackert och som liniment för själen.

Måste även säga att jag är rätt nöjd med allt jag hunnit idag också så den här helgen får nog betyget 3 headbangers på en skala till 4.

Hustrun var på baluppvisning i Linköping och tydligen är detta ett jippo med stort engagemang och grymt planerat. Hon var impad värre.

Ses o hörs!

Frippstedt!



Av Fredrik - 21 maj 2009 21:56

....eller tjurskalle. Jag är fascinerad av att skitprogrammet bara fortsätter hela tiden och att folk väljer att titta, men............tar aldrig bönderna slut?  Har vi så många i Sverige? Dom här säsongerna har ju avverkat bönder så det står härliga till. Finns dom på riktigt eller har någon klippt ut dom från en mardröm och animerat ihop dom på samma sätt som man gör i programmet rent hus kan jag tro?

En intressant Kristi Himmelfärds dag-torsdag har snart upphört att existera och den har varit trevlig, intressant och förgylld i ett fantastiskt väder.

Vi transporterade gigantiska fönster på ett omöjligt sätt över vatten och besvärlig terräng men nu är det klart. Riktigt bra gick det. Tack för det-bärsele!!!

I morgon ska vi vandra vandringsled och det finns ett 100%-igt löfte om åska och spöregn så det blir nog ballt värre.

OK. Med anledning av att vi var några med administrativa arbeten som slet med dessa nya fönster tyckte ju en van arbetskille att det var på sin plats med.....................................

Dagens kommentar:  Det är ju bra att Ni får ta i lite så Ni orkar lyfta pennan nästa vecka!

......Tack, Kennerth!

Annars kan jag meddela att jag på allvar överväger att ordna ett forum(kanske här) som ska förmedla glada och roliga saker! Har Ni läst aftonbladet? mord, dråp, elände med barn, perversiteter och värre-hela tiden.

Var finns glada nyheter? Knappast i dagspressen i alla fall. i o f s  skriver ju www.vt.se att nån hästunge hittat mamma och det är ju lite mysigt men resten av artiklarna handlar ju mest om pest, ösregn och våldtäkter så man förvandlas ju inte direkt till nåt asgarv.

 Nu ska jag inte läsa några nyheter utan bara småle och må bra resten av aftonen.

 Ses tomorra!

El Frippolino!




Ovido - Quiz & Flashcards