Alla inlägg under december 2008

Av Fredrik - 30 december 2008 06:45

4 minus. Rena sommarvärmen om man jämför med gårdagen. Tappade inte känseln i en enda kroppsdel under morgonens cykeltur.

Hursomhelst så känns allt helt ok och jag mår som en prins-men den känslan brukar ju gå över på en sek. Hursomhelst och utan anledning så halkar vi ju in på temat bakfyllemat!   ......?...-HUR HAMNADE VI DÄR?

-Faktiskt ingen aning men nu är vi där och inte helt otippat så är det ju pizza som är stark vinnare i den kategorin. Vad man ochså kanske kan förstå att söndagen är helt ohotat den veckodag(även om jag gissade på fredag) då vi vräker i oss flest. Nyårsdagen nalkas ju med stormsteg och denna dag äts det i Sverige mer än dubbelt så mycket pizza som en vanlig söndag. Jaha, godmorgon, cybervänner. Godmorgon, 2008:s näst sista dag och nu åker vi!

Frippen!

Av Fredrik - 29 december 2008 22:39

Han joggade och såg ut exakt som jultomten där han tog sig fram i sitt helskägg på Lysingsbadet igår i 5 grader minus. Han hade långärmad sweetshirt och ett par adidas korta gympashorts...........och skor.

Jag tänkte på hur kallt det måste ha varit. Nu vet jag!

I morse var det minus 11 grader då jag klockan 06.15 cyklade till jobbet i varm jacka o tajta jeans. Jag tappade känseln i låren ungefär vid huldreparken och framsidan vid tennishallen. Det var en frisk o härlig tur.

Idiottempo på jobbet hela dagen och så mycket mer har jag inte hunnit mer än att repa med bandet nu ikväll. Det var första repet med eltrummor och det blir nog riktigt bra vad det lider.

Jobbar halvdag i morgon och sen ser vi fram emot att få tacka adjö av 2008.

ROCK iT!

frippovic'

Av Fredrik - 28 december 2008 20:13

En härlig vintersöndag som vi började med en bingorunda på lysingsbadet. Det har varit runt 5 minus hela dagen och nu har vi 7 under noll här utanför.

Vi har varit runt i stugorna hela dagen, sonen och jag. 

Vi spikade nyårsmenyn förut och den verkar riktigt lovande vill jag mena. Jag skulle gärna läcka lite men jag vet att en del nyfikna besöker den här sidan så ni får helt enkelt vänta med den informationen. Dock kan jag meddela att det varken blir inkokt fårmage eller leverbiff.

En utarbetad hustru anlände nyss hem efter ett tungt jobbarpass.

Inte mycket mer står på dagordningen denna vintersöndag (utan snö) som även är den sista söndagen 2008.

I morgon är jobbardag och ta det lite lagom tills vi ses.

F!


Av Fredrik - 27 december 2008 21:54

För att citera Timo Räisinen som åkte ur körslaget ikväll. Enastående framträdande och jag såg fram emot att följa hans segertåg men i stället rullar skit som Erik Segerstedt, Lagaylia och Nanne(som jag annars gillar) vidare. DEPPIGT!!!!!!!

Får mig att tänka på 33-åringen från Västervik som hällde bensin på armen o tände på idag för att imponera på flickvännen och nu vårdas i Linköping.

varför?

Hallå!

Bensin som brinner är varmt.! det vet man när man är 33.

Jag vet inte vem det är men hoppas det går bra.

Gonatt!

F!

Av Fredrik - 27 december 2008 21:38

var på jobbet 14 timmar idag och heldag var det igår och blir i morgon. imorgon hinner hon i alla fall hem innan turbo däckat. Rätt tuffa pass inom vård o omsorg när man jobbar helg måste jag säga. eftersom jag inte har en aning om hur det funkar i praktiken och lever i en värld där man ska effektivisera vill jag ju gärna tänka i banor som: sätt kateter på alla, ta in en "vändare" 2 ggr per natt, ge dropp för att tillföra näring, sätt ett larm som SMS:ar jouren när det blir katastrof på värdena o s v. detta är ju troligen omöjligt även om det känns som en bra idé för en lekman men ifall det gick så kan Ni ge er den på att kommunen skulle ha drivit igenom för länge sen. Skämt åsido så är jag för människovärde och hoppas alla äldre har det bra i omsorgen men det är ont om lediga helger.

det ligger vinter i luften med för tillfället 5 minus och den där vinterdoften. sonen och jag var i 4 lekparker förut o hade skitskoj. dock är jag lite orolig för hans musiksmak. Att han trummar o slår som pappa är ok men att han vid 4 års ålder inte fattar storheten o lyckan med "fairytale of New York" utan föredrar "lille häst, lille häst, vilka skutt Du tar, sitter svans, sitter svans, sitter svansen ändå ändå kvar" gör mig djupt oroad.

Eftersom det var kallt ute så passade jag på att vräka in ved i kaminen så i skrivande stund har vi 26 grader i vardagsrummet och det stiger. Nu skulle man ha haft en vak att bada i........eller lite snö!

Ses i morgon- ha en trevlig fortsatt helg!

El Frippo!


Av Fredrik - 26 december 2008 21:59

Julen är en intensiv helg som av tradition uppmanar till intag av enorma mängder fet mat som gör att man blir så trött att man knappt orkar somna men jag tog faktiskt måttliga mängder i år och har hållit uppe samma träningstakt som vanligt så det känns rätt ok.

Här kommer vår gran, förresten:

Fin, va?

Såg Ni körslaget?!-Det gjorde jag och man blir ju inte lite så in i h-vete förbannad på all j-a reklam. Hoppas finanskrisen drar med sig att ingen vill annonsera, men det blir väl bara värre. Snälla SVT- börja aldrig med reklameländet.Låt os se programmen bara!

Heja Räisinen om jag får säga mitt, även om Wells inte helt otippat bjöd på genomjobbat entertainmentfacit. Go, Timo!

Julen är ju en stressig tid för dom flesta och många saker är ju i omlopp och man ska hinna så mycket på kort tid. Det är faktiskt rätt roligt när man tänker efter. Jag är ju av naturen en av mig själv kallad placerare och min fru en notorisk flyttare. I dessa tider är det en stor aktivitet eftersom jag placerar mer grejjer än nånsin överallt och hon flyttar nåt enormt. Undrar hur mycket tid som går åt i stugorna till detta helgnöje. Jag har fått flera roliga exempel och åsikter om detta de senaste dagarna och jag tror nog att tjejerna oftast är flyttaren och grabbarna placeraren.??!

Idag har vi haft runt nollan hela dagen men det har varit några minus ett par dagar nu. men ingen snö. Vi tog en sväng till lekparken och sedan lovade jag att sätta ihop ett legoflygplan. Där stack 2,5 timme. Jag tror tillverkaren sitter o smågarvar när han hittar på nåt nytt-he-he, ha så roligt med den här du som måste få ihop alla delar. Men fint blev det.

 Vi hade gäster igår och det försvann ett par pilsner men jag har faktiskt mått som en prins hela dagen.

Nu ska jag ladda för en rolig heldag med sonen och Ni får ha det fantastiskt, alla. Han fortsatt trevlig helg och Rocka På!

Frippen!

 


Av Fredrik - 22 december 2008 21:46

Jag har ju haft vädret som mitt mest återkommande ämne och jag känner att jag varit dålig på att nämna detta de senaste dagarna. Meningen är ju att jag (och kanske fler) ska kunna gå in här nästa år o jämföra. Dagens väder: Det har båst som f-n. 7 plus när vi stack ut i morse och det blev varmare än så och det var stundom så att man fick operera fast hatten.

För övrigt så har jag inte glömt att jag ska lägga ut en bild på granen men jag har inte haft möjlighet att fota den i dagsljus än. Jag ska försöka hinna detta innan alla barr släppt!

GoAfton!

Frippen

Av Fredrik - 22 december 2008 21:37

Där fick jag så jag teg. husmanskosten består. Tack, grabbar-det värmer med kommentarer, och tack för att ni följer bloggen.

Fick ju en ny punkt på dagens agenda som definitivt inte var med i planeringen. BILTVÄTT! Det tar totalt 11 minuter med högtrycksvarianten inkl. underredsspolning på OK så det är väl inte hela världen...........................................
................OM MAN INTE LIGGER PÅ PLATS 6.

Nu är det gjort och jag är stolt över sonen som var hur go som helst när vi köade.

Annars har det varit en ledig dag fullspäckad med shopping och praktikaliteter.

Tänkte hinna med både köttbullar, träffa Ubbe, julklappar, matinköp och simhallen dagtid i morgon så vi får väl se var vi hamnar.

Nu ska vi fixa med julklappar.

Rock On!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards