Alla inlägg under februari 2011

Av Fredrik - 28 februari 2011 20:45

Måndagen startade med tufft träningspass kl.06.00 och tuff med mycket arbete fortsatte sedan dagen.

Pasta och köttbullar, fortfarande vinter men inte lika ilsken, packa inför morgondagen, ja det är så Västervik ser ut nu!

´natti!/F!

Av Fredrik - 26 februari 2011 21:56

...glömde ju att rekommendera en sida för oss som gillar raka besked: vet.hut.nu

...natti!


Av Fredrik - 26 februari 2011 21:10

Jo, Linda. Eventuellt! Hur fan kom Du vidare? En viss bredd finns det ju. Jag menar, familjen hade ju både begravningsbyrå och bussbolag typ Nissaes kött o video så det finns ju flexibilitet i generna.....men det var ju riktigt dåligt i jämförelse med sällskapet!

...vi byter raskt ämne: min son bjöd på hockey-pulver idag! När blev Ni bjudna på det senast?...91?   ,.. kan meddela att det är minst lika bra nu!

En fin lördag med temp runt nollan o takdropp så smått!

Har kursat på skeppsholmen i huvudstaden hela veckan och sett ett djupfryst, igenisat stockholm med temp under 20 minus. Mysigt med djurgårdsfärjor och annan vattentrafik som vägrar vika sig. Jag ser dock fram emot varmare vindar på mina kommande besök nu framöver!

Det var ju en stund sedan jag var här sist och jag ber alla trogna besökare om ursäkt samtidigt som jag måste tala om att det har varit lite körigt på senaste tiden så det har helt enkelt inte blivit av!

Lasse-stefanz är ute----JESS!!!

Richard sjöberg ställde frågan igår: vilken planet är störst i vårt solsystem?......och hon i stolen svettades och ringde en vän!!!.....och min 6-årige son son knallar förbi och meddelar: JUPITER!!! och vet du, pappa; pluto är ingen planet, det är en dvärgplanet! Vi har läst om rymden i skolan!

.....och hustrun kollade reprisen på "på spåret" och kollade av med vår 6-åring vilken stjärnbild som har formen som ett "W" eftersom inte dom i programmet kunde. Cassiopeija sa han och så var det klart!!

Jaha, fortsättningsvis finns väl bara att nämna att sista brädbiten i köket är ditsatt och det tog bara 13 månader att byta kök, Frank Andersson rullar vidare i Let´s Dance med coola kommentaren: Nä, det är inte viktigt att vinna, men brons är ju inte min grej(glöm aldrig taxikillen i LAsom fick bronset) och slutligen Richard Olsson som jag trodde skulle krypa till korset eftersom han glömde Linköpings idrottskultur förra veckan men i stället spann vidare genom att be om ursäkt för vädret och i stort sett allt annat. BRA, Richard!!! Gonatt! I morgon åker vi skridskor.

Frippen!


Av Fredrik - 18 februari 2011 22:46

Vintern rasar vidare med 5 minus, 8 sekundmeter, en massa is och Orup som sjunger gamla skitlåtar på tv4. Elände.

Varje dag har samma väder och som tur är så är ju bara orup med som entré till helgen för att verkligen sabba hela!

Det är mycket nytt tänk på tv nu! Ett bra prog som Amigo klipper man sönder och sparar bara effektbitarna och skippar kärnan och let´s dance sabbar man med att ta in helglediga blaha-artister som orup som har en massa tid över för att dra in STIM-pengar på att framföra gamla alster som man gärna släppte -95. ......, men Frank regerar med full pott.!!

En jobbig vecka är över!!!tack o hej! nu ser vi framåt mot allt planerat spännande och lite nervöst!!

; hej o gonatt!

Frippen!

Av Fredrik - 11 februari 2011 18:27

Den förbannade snön besöker igen....och i sällskap med sin polare storm! Jag sitter här i stugan o tackar för att jag har kvar vaktmästarstuket på kepsen, ni vet som funkar på mopeden i 40 knyck, så den inte blåser av. Det hade blivit nästan isfritt på gatorna....och så kommer det här!!

Dagens middagstips: köp bebabkött i skönerobutiken(2 påsar 70:-) Tunt strimlat typ kebaben på strandvägen. 1 påse räcker till 4 pers och så bjuder ni in grannarna eller fryser in en påse. trixa ihop en tzatziki, rör ihop en tomatsås(bra krossad tomat med vitlök o lök på lidl för 4,95:-), skiva lök, tomater o gurka.Strimla lite isbergssallad o god ost.majs är ett plus. Gör en rulle med tortillabröd...klart!

Tuff jobbvecka, bra träningsvecka, son med feber men på bättringsvägen. Det var väl vecka 6-11, det!

Vi ser fram emot Frankie Boy-showen på dansgolvet denna fredag då Mubarak säger att han avgår och lämnar Egypten ifred. Vi följer utvecklingen med spänning!

Trevlig helg.

F!


Av Fredrik - 6 februari 2011 20:22

Eftersom det var en kul kväll med grabbarna igår så var idag ingen direkt superpigg dag. Det vackra vädret inbjöd så sonen o jag tog en långpromenad i halkan.

Innebandy o lite pyssel och mer blir det nog inte denna söndag.

Vem är sadisten som kom på sättet man gör plastpåsar på? Idag har jag kännt mig som en fåne 2 ggr då jag står i affären och försöker få upp påsar. och det är lika svårt med kassar som med små fruktpåsar. funderar på att ta med hemifrån så man slipper den där retliga kvarten varje gång.

ps. glöm inte sherlock på svt ikväll!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards