Alla inlägg under augusti 2010

Av Fredrik - 31 augusti 2010 20:49

Vi tog en liten meckarstund, sonen o jag. Och sedan snickrade vi. Riktigt roligt att pyssla med verktyg tillsammans i garaget.

Först var jag lite orolig!! skulle det verkligen...? men??...och så kom regnet och balansen var återställd.

Toktempo på jobbet men då går en arbetsdag fort vill jag lova.Det bara small till mellan ankomst, frukost, lunch och hemgång!!

En styck lycklig hustru befinner sig i huset......hon har köpt en tröja.....OK!

Hur kan man bli glad för något som inte köpts på Biltema?

I morgon går vi på sightseeing och äter korv-ses!

!

Av Fredrik - 30 augusti 2010 20:46

Det är fortfarande augusti men det känns som att kylan nu på kvällskvisten är riktigt  rå. Ännu ett besök på Biltema resulterade i nya fantastiska prylar....., som jobbarkompisen sa: hade dom bara mjölk också så skulle man inte behöva åka någon annanstans.

Ett ljuuuuuvligt träningspass på 2 timmar efter jobbet satt som en smäck.

På något sätt känns det redan nu på måndagen att helgen närmar sig och en hel del trevligheter ska betas av då, såsom kräftskiva, aktivitetsdag på Terranova(alla är välkomna). Playtones spelar!!! Gratis, och byggnation av vedförvaring. Det sista ramlar väl inte in under kategorin trevligheter, men det ska göras! Känns som en bra grej att börja med nu innan köket är klart....men det behövs faktiskt.

Nu ska jag testa biltema-prylar...hörs!

F!

Av Fredrik - 29 augusti 2010 21:10

Inte lika bra var att sidodörren på bandbussen högg fast. Jag gjorde ett kraftigt ryck.....och fick hela dörren i famnen. Så kan det gå!

Förvånansvärt pigg idag trots obefintligt med sömn. En bra dag med skurar, pyssel, fotbollsskola och ännu en titt på biltema med sonen.

Gonatt!

!

Av Fredrik - 27 augusti 2010 21:57

Närmast framöver på bröllop. Hoppas alla noggrannt studerat pizza-fakta- tipset och att Ni nu skaffat ny kunskap för framtida framgång. Ni minns väl salme Oija(hette hon väl) i 10000-kronorsfrågan i ämnet Kiss? Hon var påläst!!!

Nu tar jag ajö av blåa dagar v.34 2010 och hälsar framtiden välkommen.


Gonatt !

Fripperth!

Av Fredrik - 27 augusti 2010 18:33

...svensk husmanskost, alltså.  Jag följer statistiken bra eftersom jag äter pizzan på en fredag. Fredagen är 3:a i veckan efter söndag och 2:a lördag men det är ju löning och då ökar pizzaätandet med 20 %. Jag beställde pizza trots att jag inte bor i Göteborg och.....läs själva!!!onlinepizza.se

Arbetsveckan är över, jag har börjat träna på allvar och det regnar!

...måste kolla pokemon..ses senare!

Frippen

Av Fredrik - 26 augusti 2010 19:38

Efter att ha kört light-varianten ett tag så är jag riktigt sugen på att dra igång för fullt igen. Ett tuffare pass i ottan får det bli....tror jag...nog!

Regnskurar har vi som vanligt haft men man börjar bli van. ....och så fick vi Biltema-butik här i metropolen idag. Och ICA Maxi tar första spadtaget nästa vecka. Det finns en hel del butiker att besöka om man bara vill kolla runt lite. Jag tycker det är kanon.Måste bara komma på om det finns något jag behöver....hmm.....jo, stripes eller vad dom kallas, buntbanden! ...och det var nog allt! och värmefläkt, men dom fanns bara på framsidan av Biltema-katalogen, inte på riktigt. Enligt personalen så finns det en eventuell och kanske t o m stor risk att dom kanske får in dom i framtiden. När vet dom inte eftersom dom inte ens finns i databasen. .....men dom finns på framsidan av katalogen.

Hustrun laddar för framtida konflikter och tränar kick´n Box och sonen har betat av första förskoleveckan snart.

Nu bär det av på datasupportuppdrag och annat pyssel...-hörs!

El Frippo!


Av Fredrik - 25 augusti 2010 22:50

På ren jävelskap så är det tvunget att dyka upp ett litet spöregn hela tiden. .hmm, nåja!

En hyfsad dag går mot sitt slut. Bra men slitig abetsdag har det varit. Hustrun fixade kycklingklubbor med ris och jag tömde och rengjorde sommarpoolen. Nu har vi höst i kvällsluften och jag menar att sommaren 2010 är över. Vi går mot en behaglig tid där man slipper svettas.  Kanon!

...rekommenderar "farsan"!...jepp....jag har kollat film......ehh, inte hela men dom 1,09 tim vi hittills sett är riktigt roliga.

En torsdag då renhållningen bestämt att mitt kvarter ska bli av med lite papper o papp står för dörren...! Vi ses där!

Frippen!

Av Fredrik - 23 augusti 2010 21:32

Då var det evigheter sedan jag var här sist. Sen sist har jag insett att det inte finns gränser för hur mycket det kan regna. Det är samtidigt varmt och mellan varven är det t o m strålande sol. Jag var på en kort skärgårdssemester och har nu insett hur mycket jag hatar mygg, knott, flugor å annat flygande småvilt. Ingen som har ett gäng flugsnappare till salu?

Festligheterna avlöser varandra och 2 helger i rad så har sonen avverkat 4 barnkalas per helg. Föregående vecka bjöd på enastående trevlig kommunfest och ett fantastiskt bröllop med fest till morgonkvisten. Den festen hade jag nytta av hela söndagen som fick ett tidigt avslut. Tack igen för att vi fick vara med!

Det är snart val och om Ni är osäkra och vill ha lite hjälp så klicka här

I morgon börjar vår son i 6-årsgrupp! Nu är han fast i träsket i närmare 20 år. Jag tycker det är lite otäckt och obekvämt på något vis. själv tycker han att det är hur ballt som helst och vill redan ha läxor säger han.

Nähä, dags att fortsätta såga golvsockel...ses i morgon!

Frippen!

Ovido - Quiz & Flashcards