Alla inlägg under mars 2010

Av Fredrik - 29 mars 2010 22:23

..så hade jag ju vetat hur det känns. Det har jag inte men jag misstänker att det känns ungefär som jag känner mig nu. Arbetsdagen har varit tuff!! Tur att det är en kort vecka!!

Eftersom vi (tack GN) har flyttat fram klockan en timme så har vi ljusare kvällar och efter en vinter som denna så törstar i alla fall jag efter ljus.

En intressant tisdag står för dörren och planen är att plaska igång den med 1000 meter.

Sov Gott!

F!

Av Fredrik - 28 mars 2010 21:36

...dom köpte volvo idag. Ska bli intressant att följa utvecklingen. Hur mycket dyrare är en volvomontör än en genomsnittsmonteringskines?? ....to be continued!

Det var vår i luften idag och jag har klippt träd, städat o räfsat, blaskat av bilen.....och suttit vid datorn 10 timmar!!! Det kostar på att vara på semester. Det blir en hög att ta tag i när man kommer hem. man kanske skulle sluta att ta semester....?!

Sonen är lite smårisig efter att ha fart fram i backarna men det går nog snart över.

...och han som vann 215 miljoner på lotto igår går inte att få tag i enligt svenska spel. Jag kan tro det. Ser en bild framför mig föreställande en man sittandes på en stol framför tv:n med en lottokupong i näven stirrandes rakt fram sluddrande stammandes 215 miljoner, 215 miljoner, 215 miljoner. Samtidigt som telefonen med svenska spel i andra änden surrar i bakgrunden för döva öron.

...och lokaltidningen berättar om bilstöld, misär i bostad, lägenhetsbråk och inbrott.

I morgon är det morgongympa och sedan jobbet med full kraft!

Sov gott!!!

Frippen!

Av Fredrik - 27 mars 2010 21:28

Länge sedan, men jag hade inget internet i Norge!

Vägen hem från Norge var regnig och dimmig. Problemet var dock inte vädret. Problemet var som vanligt mina medtrafikanter som anser att lite regn automatiskt förvandlar motorväg till 30-väg och tillåter att man stannar upp hela världen genom att ligga som en propp framför.

Veckan i fjällvärlden har varit helt fantastisk med hundspann, god mat, bra skidåkning och allmänt mys!

Efter en vecka utan TV möttes vi, när vi nyss slog på den, av att Gry (?) gjorde bort sig genom att först meddela vem som åkte ur körslaget för att sedan ändra sig och skicka hem Mustasch-Ralf! Lite annorlunda avslutning på programmet som hon själv sa. Känner att jag inte saknat tv en enda sekund, faktiskt.

Här hemma har vi fått tillbaka bredden av gatorna och snön är nästan borta.Skönt

Nu får man snart ta tag i vårbruket. Vi går mot ljusare tider och glöm inte att flytta fram klockan en timme i natt!

Frippen!

Av Fredrik - 19 mars 2010 21:50

Det smälter undan. Snöhögarna ligger fortfarande som svarta, skitiga stora monster. Men dom smälter undan. Natten mot onsdag kom det lite snö men det var mest för att jag hade tvättat bilen som det kom på ren jävelskap.

Lite ledighet står för dörren och det ska bli härligt.

...måste gå-hörs senare!

F!

Av Fredrik - 17 mars 2010 06:47

Vaknade upp till utsikten över gränsös isklädda vatten. Dags att konferera vidare.

Trevlig gårdag med vacker sång och uppvaktning av arbetskamraterna.

Nu är det frulle-tajm!

Hörs!

Frippen!

Av Fredrik - 15 mars 2010 21:56

Solen tittar fram men kylan består.Jag hackade loss en massa snö i fredags och lämnade den att smälta på uppfarten men det vägrar den att göra. Den bara ligger där som en hård mur mellan min cykel och gatan.

En speciell rikspolisstyrka ska göra landsbygden säkrare och förhindra inbrott. Bra och lycka till säger jag.

Denna dag har varit tung och seg. Det kändes redan på morgongympan och så blev det. Startar min tisdag med ett simpass och hoppas det går bättre. Det kan vara en bra start på 2 dagars konfererande.

...ok, plikter kallar!  Let there be rock!!!

Frippen!

Av Fredrik - 13 mars 2010 21:56

...som jag alltid sagt....lägg all oduglig röstringning. Juryn med troligen hyfsad kompetens valde ju ....men så ska det dras in pengar genom röstringning och allt blir skit!!! Jag säger inte att Anna är oduglig men det är inget att skicka. Jag hade varit stolt över att skicka Salem. Fantastisk artist med bra och hållbar låt!


En varm och solig dag har vi haft och jag har väl inte njutit överdrivet av den eftersom mina fantastiska kamrater kidnappade mig för en helt otrolig afton med bowling, tacobuffé och läskande drycker. den aftonen känns fortfarande. Tack!!


Ostbågar står närmast på menyn och kvällen ska inte bli sen!!

F!

Av Fredrik - 11 mars 2010 23:08

Huvudstaden bjöd på några dagars vackert väder, shopping, .wallmans salonger och en massa annat trevligt. Riktigt bra var mitt första besök på Cosmonova. Coolt med 700 m2 filmduk, 15000 w ljud och 3D-film.

Här hemma har vi fortfarande mycket snö men den har sjunkit ihop och det är stenhårda högar som sakta smälter.

Precis hemkommen från rep med bandet ser jag fram emot lite styrketräning i arla morgonstund innan jobbet!

GoAfton, Sverige!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards