Alla inlägg under juli 2011

Av Fredrik - 24 juli 2011 22:43

....och det har inte regnat........-så stormen hade ingen polare.

MC-dagarna är på väg in i Västervik...och The Ark är här med sin avskedsturné. Den verkar ju slutsåld och sådan ekonomi brukar ju stavas återförening men vi får väl se. Tankarna finns kvar i Norge och det ofattbara där!

Jag skickar er alla en text från tiden då man kunde göra musik. Ha det fantastiskt....:

Till himmelen Lyrics

Magnus Johansson

Mamma kom hem mycket sent ikväll,
hon var trött och hon ville bara sova.
Jag var så vaken som en pojke kan va
när jag gick igenom hennes byrålåda.
Och sen fyllde jag en av min pappas skor
med såna saker som en pojke tror
att en sån som du vill ha av mig,
för att du ska vilja ta mig med

Till himmelen...

Storasyster ligger i sin säng,
hon säger att hon blev en kvinna igår.
Och att hon gjorde någonting ikväll,
nånting som inte jag kan förstå.
Men jag vet vem det är hon pratar om,
han bor i huset intill, två trappor opp.
Och två trappor opp är det högsta han vet,
så han kommer aldrig att ta henne med

Till himmelen...

Jag har stjärnor på min pyjamas,
dom följer mig varthän jag går.
Ut genom porten, genom två kvarter,
till andra sidan av vår kyrkogård.
Där bor du och du lever ensam,
du hade en man, jag tror att han dog.
Och du har svarta tapeter i ditt sovrum,
det har jag hört av min storebror.
Och pappa säger att om mamma är vatten,
då är du så mycket mera än sprit.
Och mamma säger att du är som natten,
så lätt att springa vilse i.
Och i din trädgård där växer det saker,
som ingen människa har gett något namn.
Jag visar dig vägen genom stans kloaker,
om du låter mig smaka litegrann.
Och här har jag en sko full av spetsar och smycken,
att stjäla för din skull kan aldrig va fel.
Dom är bara till dig och jag hoppas du tycker,
att det räcker för att du ska ta mig med.
Och jag står vid din dörr och den står på glänt,
och i ett fönster högst opp där har du tänt.
Och jag går uppför trappan,
jag tar långa steg,
och för varje steg kommer jag en bit på väg.

Till himmelen...
Frippen!

Av Fredrik - 24 juli 2011 22:43

....och det har inte regnat........-så stormen hade ingen polare.

MC-dagarna är på väg in i Västervik...och The Ark är här med sin avskedsturné. Den verkar ju slutsåld och sådan ekonomi brukar ju stavas återförening men vi får väl se. Tankarna finns kvar i Norge och det ofattbara där!

Jag skickar er alla en text från tiden då man kunde göra musik. Ha det fantastiskt....:

Till himmelen Lyrics

Magnus Johansson

Mamma kom hem mycket sent ikväll,
hon var trött och hon ville bara sova.
Jag var så vaken som en pojke kan va
när jag gick igenom hennes byrålåda.
Och sen fyllde jag en av min pappas skor
med såna saker som en pojke tror
att en sån som du vill ha av mig,
för att du ska vilja ta mig med

Till himmelen...

Storasyster ligger i sin säng,
hon säger att hon blev en kvinna igår.
Och att hon gjorde någonting ikväll,
nånting som inte jag kan förstå.
Men jag vet vem det är hon pratar om,
han bor i huset intill, två trappor opp.
Och två trappor opp är det högsta han vet,
så han kommer aldrig att ta henne med

Till himmelen...

Jag har stjärnor på min pyjamas,
dom följer mig varthän jag går.
Ut genom porten, genom två kvarter,
till andra sidan av vår kyrkogård.
Där bor du och du lever ensam,
du hade en man, jag tror att han dog.
Och du har svarta tapeter i ditt sovrum,
det har jag hört av min storebror.
Och pappa säger att om mamma är vatten,
då är du så mycket mera än sprit.
Och mamma säger att du är som natten,
så lätt att springa vilse i.
Och i din trädgård där växer det saker,
som ingen människa har gett något namn.
Jag visar dig vägen genom stans kloaker,
om du låter mig smaka litegrann.
Och här har jag en sko full av spetsar och smycken,
att stjäla för din skull kan aldrig va fel.
Dom är bara till dig och jag hoppas du tycker,
att det räcker för att du ska ta mig med.
Och jag står vid din dörr och den står på glänt,
och i ett fönster högst opp där har du tänt.
Och jag går uppför trappan,
jag tar långa steg,
och för varje steg kommer jag en bit på väg.

Till himmelen...
Frippen!

Av Fredrik - 24 juli 2011 22:43

....och det har inte regnat........-så stormen hade ingen polare.

MC-dagarna är på väg in i Västervik...och The Ark är här med sin avskedsturné. Den verkar ju slutsåld och sådan ekonomi brukar ju stavas återförening men vi får väl se. Tankarna finns kvar i Norge och det ofattbara där!

Jag skickar er alla en text från tiden då man kunde göra musik. Ha det fantastiskt....:

Till himmelen Lyrics

Magnus Johansson

Mamma kom hem mycket sent ikväll,
hon var trött och hon ville bara sova.
Jag var så vaken som en pojke kan va
när jag gick igenom hennes byrålåda.
Och sen fyllde jag en av min pappas skor
med såna saker som en pojke tror
att en sån som du vill ha av mig,
för att du ska vilja ta mig med

Till himmelen...

Storasyster ligger i sin säng,
hon säger att hon blev en kvinna igår.
Och att hon gjorde någonting ikväll,
nånting som inte jag kan förstå.
Men jag vet vem det är hon pratar om,
han bor i huset intill, två trappor opp.
Och två trappor opp är det högsta han vet,
så han kommer aldrig att ta henne med

Till himmelen...

Jag har stjärnor på min pyjamas,
dom följer mig varthän jag går.
Ut genom porten, genom två kvarter,
till andra sidan av vår kyrkogård.
Där bor du och du lever ensam,
du hade en man, jag tror att han dog.
Och du har svarta tapeter i ditt sovrum,
det har jag hört av min storebror.
Och pappa säger att om mamma är vatten,
då är du så mycket mera än sprit.
Och mamma säger att du är som natten,
så lätt att springa vilse i.
Och i din trädgård där växer det saker,
som ingen människa har gett något namn.
Jag visar dig vägen genom stans kloaker,
om du låter mig smaka litegrann.
Och här har jag en sko full av spetsar och smycken,
att stjäla för din skull kan aldrig va fel.
Dom är bara till dig och jag hoppas du tycker,
att det räcker för att du ska ta mig med.
Och jag står vid din dörr och den står på glänt,
och i ett fönster högst opp där har du tänt.
Och jag går uppför trappan,
jag tar långa steg,
och för varje steg kommer jag en bit på väg.

Till himmelen...
Frippen!

Av Fredrik - 24 juli 2011 22:43

....och det har inte regnat........-så stormen hade ingen polare.

MC-dagarna är på väg in i Västervik...och The Ark är här med sin avskedsturné. Den verkar ju slutsåld och sådan ekonomi brukar ju stavas återförening men vi får väl se. Tankarna finns kvar i Norge och det ofattbara där!

Jag skickar er alla en text från tiden då man kunde göra musik. Ha det fantastiskt....:

Till himmelen Lyrics

Magnus Johansson

Mamma kom hem mycket sent ikväll,
hon var trött och hon ville bara sova.
Jag var så vaken som en pojke kan va
när jag gick igenom hennes byrålåda.
Och sen fyllde jag en av min pappas skor
med såna saker som en pojke tror
att en sån som du vill ha av mig,
för att du ska vilja ta mig med

Till himmelen...

Storasyster ligger i sin säng,
hon säger att hon blev en kvinna igår.
Och att hon gjorde någonting ikväll,
nånting som inte jag kan förstå.
Men jag vet vem det är hon pratar om,
han bor i huset intill, två trappor opp.
Och två trappor opp är det högsta han vet,
så han kommer aldrig att ta henne med

Till himmelen...

Jag har stjärnor på min pyjamas,
dom följer mig varthän jag går.
Ut genom porten, genom två kvarter,
till andra sidan av vår kyrkogård.
Där bor du och du lever ensam,
du hade en man, jag tror att han dog.
Och du har svarta tapeter i ditt sovrum,
det har jag hört av min storebror.
Och pappa säger att om mamma är vatten,
då är du så mycket mera än sprit.
Och mamma säger att du är som natten,
så lätt att springa vilse i.
Och i din trädgård där växer det saker,
som ingen människa har gett något namn.
Jag visar dig vägen genom stans kloaker,
om du låter mig smaka litegrann.
Och här har jag en sko full av spetsar och smycken,
att stjäla för din skull kan aldrig va fel.
Dom är bara till dig och jag hoppas du tycker,
att det räcker för att du ska ta mig med.
Och jag står vid din dörr och den står på glänt,
och i ett fönster högst opp där har du tänt.
Och jag går uppför trappan,
jag tar långa steg,
och för varje steg kommer jag en bit på väg.

Till himmelen...
Frippen!

Av Fredrik - 23 juli 2011 22:26

Sista arbetsdagen avverkades i ett rasande tempo igår och nu väntar 3 veckors ledighet. Tragedin i Norge ligger som en slöja och jag har svårt att tro att det är sant. Saker som inte får hända händer ändå.

...och ännu en kändis har avlidit bara 27 år gammal. RIP Amy Whinehouse!

Annars har dagen mest bjudit på uppehåll och ett väder som gjort för att tillbringa på dinosaurium och andra trevligheter i Norrköping med goda vänner!

Senaste veckan har varit omväxlande med en hel del tältande, mycket jobb, vattenscooteråkande med en son som bara ville åka fortare och en fantastisk flöjtkonsert i S:ta gertruds kyrka. Tack Catrin för det!

De senaste 2 nätterna har bjudit på enastående skådespel i form av blixtar, dunder, storm och spöregn! Moder natur kan det där med att sätta ner foten med besked med jämna mellanrum.

Ha det så bra så ses vi på MC-dagarna som nu tar över Västervik och samtidigt håller vi tummarna för att vädergudarna är med oss så att arrangemanget blir bra.


Frippen

Av Fredrik - 22 juli 2011 21:28

Fruktansvärda saker har hänt idag! Bomber, skjutningar, skadade och döda!

Jag bloggar inte vidare pga detta!

Djupt deltagande i sorgen för vänner och anhöriga!

F!

Av Fredrik - 18 juli 2011 20:53

...det var inte igår...!...eller i förrgår..!...det var den 27 maj!

Det har varit tajt schema och som vanligt så felprioriterar man..dvs inget bloggande!.Ursäkta mig och tack alla Ni som saknat mina rader!

En enastående Turkietresa blixtrade förbi. Jag letade skugga där det bara var 40 plus!

Lite småsemestrande, tältbyggande, lite spelande, en himla massa jobb, trädgårdsfix och omväxlande väder.., ja, så kan man väl sammanfatta den 1,5 månad som småsprungit förbi (lite småkul formulering eftersom ett nytt lopp har haft premiär i västervik. Karhu run, 6,2 km. Jag lunkade fram på 33,16).

Jag, 7 polare och sammanlagt 12 barn åkte på tältsemester till öland!!!Rekommenderas!!Idel glada miner, bad, god mat och glass!

....hörde att en kompis blev slagen av sin fru med ett grytlock i köket...-ja det är en konstig värld vi lever i-vad gjorde han i köket?....var kom den ifrån?

....jag har så mycket ogräs i trädgården så jag vet inte om jag ska kratta eller gråta....!!!nÄ nu räcker det!!

Visfestivalen är över och enligt VT så söker Hansi efter någon som kan ta över.....men ekonomin och bokningarna släpper han inte!!Kul att ta över då, Hansi...Ta över vadå? Beträffande bokningarna så kan man faktiskt tjäna in lite här om man trycker upp dubbelt så många program direkt och sedan använder samma varje år eftersom artisterna är desamma!

Regnigt var det och få biljetter såldes. Idag startar skärgårdsfestivalen med ett hejdundrande spöregn...som ser ut att dra bort och ge oss hyfsat väder.

FAKTA:

Livet är en sexuellt överförd åkomma och dess dödlighet är 100 %.

Livets 3 faser: Ungdomen, medelålder, och "vad Du ser pigg ut".

Fördomar spar mycket tid eftersom man då kan ha åsikter utan att behöva sätta sig in i fakta.

Nu håller vi tummarna för att UnderBar himmel får fin väder eftersom ruinen tak är minst sagt otätt!

Gonatt och Vi ses!!...Här! Snart:!

Frippen!

Ovido - Quiz & Flashcards