Alla inlägg under september 2009

Av Fredrik - 30 september 2009 21:35

..tog jag en idag eftersom det synkade hyfsat med hustruns jobbschema mm.... eller kallas det verkligen semesterdag när man sitter o jobbar innan man åker, hela vägen i bilen och sedan med jämna mellanrum hela dagen?

Vi begav oss till winnerbäcks gamla hemstad och handlade hos Kamprad m fl.

Större delen av dagen tillbringade vi hos hustruns syster och jag kunde med egna ögon bekräfta vad jag tidigare bara fått berättat- dom har skaffat Tiger!!

Frost var det i morse och när jag kollade celsiusapparaten så sade den 0 grader. Nu är eldningssäsongen igång. Vi har en keddy och det är riktigt varmt inne hos oss när det är kallt ute. Känner mig som kaminmannen ibland.

Nu ska plockas vidare innan torsdagen startar med lite friskvård.


Ave!

Frippstedt!


Av Fredrik - 28 september 2009 20:04

Vi lyckades efter hårt planerande och hjälpsam svärmor att lösa problemet med att kunna gå på Tjustgalan. Eftersom hustrum jobbade hela helgen så krävdes en hel del byten o pyssel. Tjustgalan är ett västerviksjippo för företagare som enligt varandra och andra har gjort bra saker för västervik. riktigt trevligt jippo och en sak som är lite rolig är att om det inte finns ett lämpligt pris för en person som kanske gjort nåt bra så hittar dom bara på ett nytt pris och alla blir glada.

Hustrun skulle ju upp i ottan så natten blev inte överdrivet sen. Detta resulterade i att jag mådde som en prins redan i ottan igår morse. Vi tog vara på den fantastiska men lite blåsiga dagen och begav oss tillsammans med gäster ut i båt på havet beväpnade med engångsgrill o grillkorv. Fantastisk dag.

En måndag är på väg att ta slut. Med en sjuk son jobbade jag hemma idag. Problemet med att jobba hemma är ju att det inte finns nån klocka som säger att man ska gå hem eftersom man redan är där och jag har jobbat precis hela dagen med endast korta matlagningspauser. Av arbetsdagen återstår bara att gå igenom en 21 sidor lång text. Det lär nog bli tisdag innan det är dags att stämpla ut. He-he.

Ha en bra kväll o natt- i morgon kör vi så det ryker igen!


Frippen!

Av Fredrik - 25 september 2009 22:02

Hur kan man med sina sinnen och sitt intellekt i behåll behålla en bonne o ett kedjerökande Björn Borg-ex i ett tv-program när motörheads trummis deltar.???

Far åt skogen, tv4. Nu lägger jag helt av med tv.

Hej då!


Frippo!

Av Fredrik - 25 september 2009 20:04

Jag blev värvad till ett nytt band idag. Innan jag gick med så bestod bandet bara av min son. Min karriär i detta projekt blev kort. Jag sjöng fel på hope and glory och rörde mig fel så jag åkte ut så det rök om det.

En vecka har passerat och en helg med tjustgala och fiske står för dörren.

.............nu är jag visst med i bandet igen......trevlig helg, måste rusa.

Frippen!

Av Fredrik - 22 september 2009 21:58

Nu har vi gjort spöken och gubbar och ............en spökkorv med bröd. Det är väl nåt nytt, va?

Annars så är det ganska mycket träning för tillfället, interval idag. Inte för att det finns mycket tid kvar efter jobb o sånt men lite hinns det med varje dag.

Blåsigt värre och lite inslag av spöregn har förgyllt vår eftermiddag här i metropolen.

Idol har som vanligt tagit över sverige och det tar tid innan det blir som vanligt igen. Körslaget är visst också på ingång. Personligen är jag inte så engagerad i något av detta och känner mig lite nöjd med varje dag som Mikkey Dee klarar sig kvar i djungeln.

Jaha, roligare än så blir det inte-bara att vattna min körsbärsträdodling och sedan plöja igenom några kapitel av flickan som lekte med elden så man kan se den där filmen nån gång. Sedan avvecklar vi denna tisdag och möter som vanligt en ny dag med ett asgarv...............o eventuellt lite styrketräning i ottan.


AVE!

F!

Av Fredrik - 20 september 2009 18:27

Ett fantastiskt väder idag igen. Dagen startade med frukost, trevligt besök från Enköping och 2 timmar styrketräning. Några timmars trädgårdsarbete och trägubbe-täljande med junior blev det också. Känner att jag är riktigt nöjd med min helg.

Idag har sonen varit på nytt kalas och efteråt tog vi en lång cykeltur med farmor o farfar i det vackra vädret.



Om man är sugen på någonting, sen blir man inte sugen längre.
Är man avsugen då ?


Om jag någon gång ser en leende joggare ska jag överväga saken.

...eller som dom sa på radion- hjulet snurrar men hamstern är död.

...
kul sida

nu ska jag snart se ett av få bra tv-program...- Poirot på femman.

Adjö!

Fripplund



Av Fredrik - 19 september 2009 19:11

Programidé??? NÄ!!! Hur kan man dra ihop en massa människor varav en ska bli vinnare................när en är trummis i motörhead!!?????!

ALLT ÄR JU KLART: Hallå, vi snackar trummis i motörhead. Varför har inte alla andra redan lämnat programmet. Vet dom inte om att dom ska tävla mot motörheads trummis. Varför ge sig på berg när det finns småsten?

Det skulle ju nästan vara lättare att få ett rakt o snabbt svar av försäkringskassan.

Det har varit en varm och fantastisk dag i Västervik idag. Vi hade lite sovmorgon och fastän det brukar (av en person)sägas att en dag då man går upp efter 8 är en förstörd dag, så blev den helt ok.

Total garagerensning och städning, grillafton, cykeltur, fönsterputsning, fruktsallad mm mm mm. Enastående.

.........och "gollum" har attackerat barn i Panama. ....eller som Anna Book svarade på frågan om vad sveriges stadsminister heter: I Don´t know!!

Trevlig fortsättning på helgen!

Frippen!



Av Fredrik - 17 september 2009 21:47

En fransman, en engelsman och en svensk, diskuterar sina favoritställningar.
Fransmannen säger att han vill vara över, för då ser han hennes vackra ansikte.
Under säger engelsmannen, för då ser jag hennes vackra bröst.
Bakifrån säger svensken! Vad f-n ser du då, frågar dom andra!?
Det varierar svarar han. Sist var det Färjestad-Modo!!


Nu är det 5 plus ute. Sprang 8,5 km i intervaller nu i kväll. Riktigt skoj var det och nu får det vara lugnt med träningen tills kl 0600 i morgon och sedan lunchspinningen.

Kinabuffé till lunch-skulle faktiskt funka varje dag!!!Jag är helt såld på asiatkäk.

Jaha, det var den arbetsveckan, det och jag vill önska alla en trevlig helg. Min ska bestå av en massa småpill och allmänna trevligheter har jag tänkt mig.

Au Revoir!

Les Frippes.



Ovido - Quiz & Flashcards