Alla inlägg under november 2010

Av Fredrik - 30 november 2010 21:05

Det slutar inte snöa i västervik!! SMHI har utfärdat klass1-varning och total katastrof råder. Nu är det dag att gå ut med skyffeln igen för 5:e gången efter jobbet. Lastbilar åker i skytteltrafik för att flytta undan alla snöberg, all tågtrafik i Östergötland ligger nere och folk evakueras......och vi är inte ens inne i december.

Det man önskar är ju att allt annat ska upphöra men trots snön så kvarstår ju alla andra arbetsuppgifter även om man prioriterar efter bästa förmåga. Prognoserna säger uppehåll i morgon så att eländet kan ladda om!!

Sov Gott!

F!

Av Fredrik - 29 november 2010 20:57

...att läggas till alla andra förbrukade! Det har snöat, ringt och gått i ett! Arbetsveckorna består ju som jag nämnt tidigare bara av måndagar och fredagar. Lite vemodigt är det att jag nyss avslutade min gamla trotjänare eventfirman. Även om det är för en bra sak så känns det lite tomt eftersom vi dragits med varandra i 7 år.

Ute blåser storm och det snöar med jämna mellanrum. Nyss kom snöplogen för första gången och även om man kunde önska att han breddade lite så är jag ändå ganska nöjd eftersom han vinklade bladet vid infarterna och alltså inte bjöd på så stor vall.

..over and out!

F!


Av Fredrik - 28 november 2010 18:46

Total snökatastrof idag. Tung, blöt snö i enorma mängder har spytts ner från ovan. Många hjältar har slitit med eländet och somnar säkerligen ovaggade nu ikväll.

Vi fick strömavbrott och precis då jag grillade korv o bröd i braskaminen kom den tillbaka.

Pga snökaoset missade vi julskyltningen-en tradition jag gärna går på...men...inte i år, tydligen.

...ses!

F!

Av Fredrik - 27 november 2010 23:18

....ha insett att det är lite småtråkigt att bara sitta passiv framför tv:n där resten av sällskapet är aktiva så var jag mogen för en lättare förändring.....jag deltog...och njöt!

"så mycket bättre" är ett bra program! ....och för Er som inte är pålästa kan jag förklara: flera artister......och Christer sandelin sitter på¨Gotland och myser, gör grejjer o tolkar varandra. Alla (utom Christer) är skitduktiga och dom är lika bra allihop förutom Petter som ligger ett år före, typ!.... om man inte tar hänsyn till att ingen levande varelse kan bli lika fantastisk som plura (med reservation för ändringar).

och ......Reinfeldt-Hellenius 1-0 där han dissar H:s humor o lyfter Pang i bygget o engelsk svart satir med Rowan i spetsen.

Nu är vi mitt uppe i helgen v. 47 och jag hoppas Ni är långt framskridna i julklappsinhandlandet.

Fortsatt trevlig lördag och ev. God Natt till trötta själar.

F!

Av Fredrik - 27 november 2010 19:26

...med gott samvete. Dagen har bjudit på i stort sett oavbrutet snöande. Klockan ringde 03.30 och i 7 minusgraders väder var det dags att bygga tält.Alla väder är tältväder!! Nu är hela rasket rivet och mys står på schemat.Kul upplevelse också att bli sittandes fast i varje snödriva mellan Johannesdal o Kvantum med fullastat släp p g a isgata. Spännande med överraskningar mitt i natten.

Skyltsöndagen i Västervik står för dörren och den vita som bjuds är ganska grym kontrast till den spöregnande som serverades förra året.

Sushi och kycklingenchiladas är förbrukade, historia och av lördagen finns nog bara kvar att somna i soffan.....ses utvilade i morgon!

F!

Av Fredrik - 24 november 2010 21:07

...och genast var det katastrof. Varför får alla panik. Vi har vinter med tillhörande snö i Sverige!

....annars helt ok dag med kebabpizza o allt!

Gonatt!

Av Fredrik - 23 november 2010 18:37

....(ett underskattat och nuförtiden ett alltför sällan använt uttryck), .....vilket väder. Det regnoväder som terroriserat oss en längre tid harnu övergått i snöstorm och det blåser 20 sekundmeter.Om någon har en solsemester över så slå gärna en signal. Tisdagen som startade med skön simtur blåste förbi av bara farten och jag hann väl ca hälften av allt jag tänkt göra idag. Jahopp.....på med dator, tofflor,tända en brasa och få lite gjort, då.F!

Av Fredrik - 22 november 2010 21:51

Det pratas mycket väder nu. Ännu en dag med konstant regnande och enligt prognoserna ska det rulla på och så småningom övergå i snö och även kryddas med storm framåt helgen. Känns ju jävligt motiverande att bygga tält då!!!NÄ!

Planerna säger simning i morgon-ska bli kul!

Utvecklinssamtalet med sonens skola skingrade molnen och framför tangentbordet sitter en stolt och nöjd pappa. Jag har ju inte varit på sådant samtal i skolan tidigare så jag vet väl inte hur dom ska vara men det kändes helt OK!

En annan ljusglimt var kvällens middag...torsk!!Kanon!...

Nu tänkte jag skriva lite negativt om människor som inte är förberedda och som inte har dåligt samvete trots att någon som står bakom kanske har lite bråttom någonstans...som t e x en dam som står vid bensinpumpen utan att veta att man måste ha kort e dyl så att pumpen startar samt att man bör veta vilken sort som ska vara i bränsletanken....men jag skiter i det.

Hej då!

Frippen!

Ovido - Quiz & Flashcards