Alla inlägg under juni 2010

Av Fredrik - 29 juni 2010 22:44

ensåndärfysatanvilkettempopåjobbetlåtmig andasliteiblandockså!!!  Men snart är det ledighet!! Ikväll har jag börjat arbetet med veden till vintern. Den är hämtad och ska bara staplas. Känns lite offside i den hetta som ligger över oss nu men jag lovar, det blir vinter vad det lider.

Vi satte upp nya tältet idag för att vara på säkra sidan inför kommande campingnätter. Det blir kanon. Tälten nu är inte som förr.

Mördarsnigelkriget rasar vidare och nu har mitt lag fått förstärkning av hustrun. Nu ligger dom risigt till.......och så kom jag att tänka på den om kommunalarbetaren som plötsligt stampar ihäl en snigel. -varför gjorde du sådär? undrar en förbipasserande...-den jäveln har följt efter mig hela dagen.

 GoNatt!

F!

Av Fredrik - 27 juni 2010 22:34

Startade dagen med att packa ihop allt efter midsommar och transportera iväg allt till sin rätta adress.

Vädret har varit högsommar men lillebror ringde och då kändes det lite tyngre vill jag mena. Oväntat besök kan man vara utan. Jag vet hur det känns.

Vi köpte en liten pool till sonen och meningen var att den helt enkelt skulle fyllas med vatten. Den enkla gick inte!!! Torkvindafästet som skulle avlägsnas från den bestämda poolplatsen var ditsatt av killen med världens största lager av betong. Kul i värmen!! Sedan så blåste det för mycket skräp från spireahäcken.......bara att klippa den!!.....men annars är det bra tycker jag.

Arbetsvecka på G, vi ses!

Frippen

Av Fredrik - 26 juni 2010 21:35

Dagen startade med en fin ceremoni. Det kändes bra.

Tack alla för midsommarfirandet. Det kunde inte varit bättre. Bra väder, trevliga människor och fantastiska barn.

Större delen av midsommardagen har vi tillbringat i skärgården där vi dragit upp strömming, grillat flundror och där jag blev atackerad av en taxjävel som utan anledning flög på mig och bet mig i låret. Vänta du tills nästa gång- då ska jag bitas tillbaka!!

Frippen- mördarsniglarna 0-1. Nu är det krig! Dom finns i miljarder och äter upp allt. Grannen o jag smider planer och det känns som att det här kan sluta hur som helst.

Lite seg efter gårdagens baluns glider vi nu in i softande för att i morgon med nya krafter brottas med en massa måsten!!

...fortsatt trevlig helg önskar jag Er!

F!

Av Fredrik - 24 juni 2010 20:09

...F-O-T-B-O-L-L!

Gokväll i stugorna! En vacker dag går mot kväll som ska bli till natt och så småningom midsommarafton. Här hemma börjar vi bli färdiga. Som vanligt så ska det ju renoveras så jag har lagt ny gräsmatta, dränerat, tagit ner alla tapeter och tvättat och strukit dom, putsat avloppen på insidan mm. Skämt åsido så är det ganska skoj att fixa till lite partajprylar.

Grattis, Lysingsbadet till besöksrekordet, femteklassarna från trakten som klarar de nationella proven och det buttra paret som vann 2 miljarder utan att vare sig sluta se tjuriga ut eller vilja förändra ett skit i sitt liv.

Jag vill önska alla en trevlig midsommar så ses vi här igen.

Frippen!

Av Fredrik - 23 juni 2010 22:19

...och den skiter högaktningsfullt i om vi hinner klart eller inte. Den inträffar på fredag i vilket fall som helst. Jag hade en ledig dag som har bestått av hur mycket som helst. Men det har varit roligt, vi har hunnit mycket och vädret har varit minst sagt fantastiskt.

Mot slutet av en minst sagt arbetsam dag märkte jag att det fanns en gnutta energi kvar så jag tvättade och vaxade bilen och sprang sedan en knapp mil. Nu får det vara bra och planen är att bara sitta ett par timmar framför den nyinköpta myggdödaren(troligen helt oduglig) och hoppas att det kommer någon mygga. Detta kommer troligen ta hela natten. Det är spänning, det!

En arbetsdag står för dörren!!

SeS!

F!

Av Fredrik - 22 juni 2010 22:46

..glömde tacka alla som hört av sig ang mitt blogguppehåll. Kul att så många hört av sig och att statistiken varit så hög hela tiden. det värmer!!

...och Ni som vill följa min blogg men inte har någon uppkoppling kan ju ta med datorn och sätta er på storgatan framför"cigarrlådan" och surfa gratis läste jag i vt.se.


rolig historia


tyckte Ni om den?? ...jag tyckte den var klockren (psst!!klicka på klockren!)


Hej då!

Av Fredrik - 22 juni 2010 22:34

...och en leksaksspeedwaycykel, kexchoklad, festis och en klubba. Nu ligger han bra till, morfar. Skulle inte förvåna mig om sonen vill följa med igen! Gollobkepsar finns bara i blått har jag noggrannt fått förklarat men vill man ha en röd så får man åka till Polen som är ett annat land som Gollob kör i. Det tog ett tag att förklara varför vi inte kunde resa till polen för att köpa keps nu i kväll.

Alltid kul med nya inslag i vardagen, förresten... punktering på bilen. Det har jag inte varit med om förut! Det blir ett besök på gummicentralen, det!!!

Kökslampa monterad....med det här tempot är köket klart redan ett par år efter pension.

En rockopopsommar knackar på dörren-måste pyssla lite...........Sov gott o GoNatt!


Frippertosi!


Av Fredrik - 22 juni 2010 20:42

Ber om ursäkt för att jag varit borta mer än tre veckor men det har varit ett rätt tajt schema! Först en tyst stund för den tragiska händelsen i vår skärgård!............

Rhodos var en höjdare förutom den magsjuka som slog till med full kraft mot hotellet!

Vädret sista månaden har inte varit någon höjdare men regn är bra för växtligheten!

Grattis Vickan och boxer-rober..., hm, förlåt....Daniel(heter han, va?) till bröllopet!

NMA giggade på Simson-premiären i fredags och tack alla...-trevligt o fullt drag!

Lördagen bjöd på Svensexa och en massa kul aktiviteter överallt. En höjdare med trevliga kamrater!

Just nu i skrivande stund har vi efter en molnig och till en början regnig dag fått strålande sol och tempen visar 20 grader. Sonen är på speedway med morfar, hustrun på jobbfest och jag städar o putsar fönster. Om det mot förmodan finns en enda person som tänkt tycka synd om mig så kan Ni lägga ner direkt. Jag kan inte säga att jag bidragit så värst mycket till ordning o reda i huset den senaste tiden.

En vecka till semester men bara några dagar till midsommar!

Ha det så bra, alla så hörs vi i morgon!

Frippen!

Ovido - Quiz & Flashcards