Alla inlägg under juli 2009

Av Fredrik - 27 juli 2009 20:54

..då var man igång på jobbet igen. ok!!

Födelsedagskalas var det oxå..grattis båda två.

Har Ni tänkt på hur sällan man ser seglande segelbåtar? Segelbåtar ser jag hela tiden men de går ju alltid för motor. Är det inte lite poängen med just segelbåt??

Vädret här i metropolen är som vanligt, dvs hyfsat varmt, molnigt och regnskvättar hela tiden. Igår hade vi jordens störtskur precis lagom när jag höll på att lasta in material som absolut inte fick bli blött. men det blev det. Jag blev så förbannad så vi åt thaimat!! Där fick dom.

Bad temperaturen är katastrof om Ni väljer vattnet häromkring. 16 grader är senaste uppmätta temperaturen. Det är kallt, det!

En tisdag närmar sig och den startar med friskvård i ottan om det blir som jag vill. 

Nu ska jag kolla svt play.

Ave!!

Frillopopolous!

Av Fredrik - 26 juli 2009 23:20

...43 spänn. jippi!

Motorcyklarna har lämnat Västervik. Jag var ute en sväng o kollade campingen. Dom var rätt många vill jag lova. det var det...och nu ska dansarna in. Det är dansvecka i Västervik.

 Själv ska jag jobba en vecka innan nästa ledighet. likabra att dra ut på´t.

Tack, ubbe för kul grill o pilsnerafton, förresten.

Vi har förresten tältat en hel del också- snacka om att det finns många användningsområden för partytält. Senaste är omklädningsrum för klädmodeller kan jag meddela.

Sommaren som vi väntat på ett helt år är snart slut och till nästa år ska jag inte måla upp nån bild. Det blåser ju bara till så det är bättre att ta det som det kommer. 

Nu tar vi adjö avvecka 30 och startar v 31 med jobb  och födelsedagskalas.

 Natti!

'Fripps!


Av Fredrik - 23 juli 2009 21:44

Då var skärgårdslivet över och vädret klarnade upp precis lagom till att vi skulle åka hem..........men det var riktigt roligt o skönt.

denna dag har hittills bestått  av tält bygge, gräsklippning och en väldig massa timmars arbete vid datorn. Lite riktigt roligt rock´n Roll-rep avslutade vi nyss oxå.

En spännande helg full av planer o jippon ligger framför och sonen pratar om mc-kortegen så det är väl bara att hänga på nu när alla bågar är i stan.

Ett par veckors semester är snart avverkade och på måndag är det jobb igen men det gör ingenting. Semestern har varit bra och jag ska ju ha mer så det är ok.

Kvarteret skatan på svt play och sen gonatt. Dagen börjar i ottan.

F!

Av Fredrik - 21 juli 2009 18:20

Hur mycket kan det blåsa? Rätt tråkigt är det i alla fall. Grilla o fiska var ju planen men det gick ju inte. Vi stack iväg ut i skogen för att kolla dinosaurier istället. Jag såg 3 o sonen 4. Kantareller fanns det också. Jag plockade väl ca 6 liter och dom som tycker om den typen av föda blev glada värre.

Läste förresten om nedläggningen av hultsfredsfestivalen och jag måste säga att, äntligen. den har fått hålla på 5 år för länge. troligen hittar dom väl nåt nytt sätt att hålla liv i eländet ytterligare några år, men visst är slutet nära enligt mig. Alla arrangemang ska ju göras om hela tiden och Hultsfred är inte vad det var. Banden är ju en sak men man får inte glömma att grundtanken är ju att folk ska ha trevligt och det har man inte med förbud o staket.

Nu ska jag leta efter lä o försöka grilla lite marshmallows eller hur det nu stavas.

F!



Av Fredrik - 21 juli 2009 18:19

Z

Å

Ålder 
Carl bildt är yngre än Bengt Westerberg. 

Åsnespark 
Varje år dör det fler människor som blir sparkade av åsnor än som omkommer i flygolyckor 

Ä

Ägg 
Varje påsk äter svenskarna 64 000 000 stycken ägg. 

Älg 
En älg har fyra magar. 

Ö

Öga 
Ett människoöga väger ca 25 g. 

Ölburk 
Ölburken kom till Sverige på 50-talet. 

Av Fredrik - 19 juli 2009 21:03

.........spelade i Hultsfred igår och jag var inte där. Lillebror rapporterade om en fantastisk spelning och Battery som öppningslåt. Inte bara lite sotis-skulle ha varit där!!

..........men jag var på en trevlig fest istället. Givetvis var det spöregn hela kvällen men vi hade 64 kvadrat tält så det var inga problem. Kontakta mig om ni behöver hyra. Och som sagt så har vi svensk sommar och det har ju regnat konstant sedan vi kom ut till ön där vi befinner oss just nu. Egentligen är det skit samma om det regnar, faktiskt-vi har grillat hamburgare och fått en whisky till kaffet så man mår rätt ok. ...men det skulle vara ganska skoj med lite fiske och ickeregn och lite grillad strömming.

Med några veckor till Madonna i Göteborg säger jag GoAfton och önskar en fortsatt trevlig sommar. skit i vädret o njut av sommarsverige i alla fall.

SkärgårdsFripp!

Av Fredrik - 16 juli 2009 22:19

....som vi kallar den plats på sjöbodens kortsida som är en del av bryggan, under tak och precis ovanför vattenytan. Här är fantastiskt att sitta när det spöregnar men jag vill lova att det inte är bedrövligt såhär i ingen blåst och 20 grader minst heller.

Sommarledigt och så mycket semester som är möjligt har jag för tillfället och jag lovar att jag inom 4 minuter efter att jag vaknat i morgon bitti har tagit dom 3 stegen som behövs för att sedan simma omkring i Östersjöns över tjugogradiga vatten. 

Adjö torsdag o ses i morgon.

SommarFripp!

Av Fredrik - 15 juli 2009 22:30

Det är en ganska stor stad. ....och hade dom byggt den lite större så hade det inte varit så trångt!

<måste säga att semesterdagarna i Stockholm var enastående trevliga och att det  är en mycket vacker stad. 

Denna afton med en nattarbetande hustru med 2 nätter kvar till  semester tillbringar jag med alla avsnitt av Svarte Orm och kräftor.

Lev väl!

F!

Ovido - Quiz & Flashcards