Alla inlägg under april 2009

Av Fredrik - 30 april 2009 06:47

Nu känner jag ju inte henne men vi tackar för festligheterna och ledigheten. Sonen fortfarande lite risig så vi får väl se hur denna dag blir. Morgonpasset på P3 har blivit lite sämre och det tycker jag är tråkigt. Det är ju min favvostund annars men allt tjoande och pratande på engelska och freaky fridays och crazy thursdays passar mer som ett 10-12 program med titeln "tjenare för nu är det snart lunch och mitt på dagen" än "morgonpasset". Bara för att dom har varit vakna sedan 4 så gäller det ju inte alla andra. Men lite bra är det fortfarande. Hursomhelst: GOD MORGON, alla, och ha en bra dag tills vi ses här igen!


Frippen!

VAB

Av Fredrik - 28 april 2009 21:41

Tog en halv dag ledigt idag för att ta hand om en febrig son. När man gör på detta sättet så har man rätt till ersättning och skall därför anmäla detta till försäkringskassan. Så långt är jag med. Vad jag däremot inte är med på är att jag helt ideellt på min fritid ska göra deras arbete genom att slänga ner en massa tid på 9 steg efter det att man digitalt signerat sig, loggat in mm. finns det inte bara en telefonsvarare där jag kan säga vad jag heter o vad jag vill  och om dom vill nåt får dom väl ringa mig på tid då jag är tillgänglig? Om någon har numret så ge det till mig.

Annars så har värmen infunnit sig och trots moln så är det härligt varmt.

Jaha, och så var speedwaypremiären avklarad och det visades en bild i lokaltidningen på förhoppningsfulla lagledare som berättade hur bra allt var och nu efter brakförlusten så fanns många förklaringat till varför det inte gick som det skulle. b l a så hade motståndarna ett par bra förare!...........jaha? Nu lämnar jag det ämnet känner jag!

Restaurangbåten Simson öppnar i helgen och det betyder att vi går mot sommar. NMA giggar så jag missar detta.

En kort arbetsvecka rusar mot valborg och jag hoppas bli färdig med sonens rum innan helgen är slut. Ha det fantastiskt!

F!



Av Fredrik - 26 april 2009 08:10

......sa det bara och så var det söndag igen. Ännu en helg har blåst förbi av bara farten.

Efter jobbet i fredags var det lite tältpyssel inför en familjedag på ett av västerviks större företag. Har ni förresten börjat känna aromerna vart man än befinner sig? Jajjamensan-det ska grillas!..och så också vi!

Fredagen var vi bortbjudna och hur trevligt som helst bjöds det på tävligar och grillat! Det är något speciellt med första äta ute-grillningen.

Det har varit soligt, varmt och jobba utan tröjaväder hela helgen hittills och det ser ut som att även denna söndag blir  sådan.

Tältjippot gick alldeles lysande och det känns som att det inte direkt saknas projekt för tillfället.

Sonens rum tar sakta form men det tar tid med allt mätande, spikande, spacklande, slipande och målande.

Annars så är det bara nya tragedier i dagspressen....och det är vaginans dag idag. Och givetvis ska Kitty Jutbrink som alltid måste prata när hon får möjlighet kommentera detta i media: Vaginan tar alldeles för lite plats i dag. Fira denna dag genom att gå utan trosor.Man kan också baka en rosa marsipantårta med choklad som hår som man kan äta upp. 

Vilken tur att vi har Kitty!

Nu ska jag jobba vidare-hörs!

Frippen!

Av Fredrik - 23 april 2009 21:30

åååååh, vad glad man blir när man vinner. Som jag vill se det så vann jag 50 kronor på triss idag. det var en lott med en vinst på 25 kronor men sedan skrapade jag fram en x2! Att jag totalt skrapade 5 lotter till ett värde av 125:- hör ju inte hit. Jag vann ju....eller? men spelar man inte så vinner man inte.

En riktigt varm och skön dag har vi haft och jag hade förmånen att få vara ute lite i jobbet idag. Ännu en vecka har passerat och vi går mot en helg full av överraskningar och projekt.

Värdelöst vetande
    -men ganska fascinerande-

-Flygplansbesättningar som flyger över någon av jordens poler, blir utsatta för större dos radioaktiv strålning än personal som jobbar vid ett kärnkraftverk. Detta beror på att det är större kosmisk strålning vid polerna.

-Om jorden skulle ha varit ett helt slätt klot utan landmassor, skulle vattnet ha täcka den i ett jämt lager med ett djup på 2,7 km.

-På Papua Nya Guinea talas tio procent av jordens 1.500 språk.

-Man har beräknat att om man kunde väga alla levande varelser på jorden så skulle myrorna stå för 10 - 15% av den totala vikten.

-Som ett exprement skrev den franske författaren Georges Perecs en roman -La disparaition - utan att använda bokstaven e en enda gång.

-I Californien har man tillverkat en fantastisk maskin som kan klyva ett människohår 3.000 gånger - på längden.

-Giljotinen var under sin verksamma period oerhört effektiv, under ett tillfälle under den franska revolutionen lyckades den hugga huvudet av 54 människor på endast 29 minuter.

-En formel-1 bil är ju konstruerad så att den ska pressas hårt mot marken av vinden för att man ska kunna hålla sig på banan. Redan vid 100 km/h så skulle man kunna köra upp och ner på undersidan av en bro utan att falla ner.

-Om man har fiskar ombord på en båt så kan de drabbas av något som liknar sjösjuka.

-Bajkalsjön i Sibirien är otroligt nog ett av de ställen på jorden där det finns flest djur. Man har hittat 1.550 djurarter och 1.085 växtarter. Mer än 1.000 av dessa finns inte någon annanstans.

-De amerikanska indianerna är den enda folkgrupp i världen med endast en blodgrupp, 0 (noll).

-Om jordens befolkning fortsätter att öka i den takt den gör idag så kommer den att år 3530 väga lika mycket som själva jordklotet. År 6826 så skulle den väga lika mycket som hela det i dag kända universum.

-I mitten av 1800-talet så släppte man ut sex stycken engelska kaniner i Australien. Inom loppet av tio år så hade de blivit miljoner och var ett mycket alvarligt hot mot lantbruket.

-Den berömde engelske spökjägaren Harry Price använde sig av en omfattande utrustning. Ett av hans absolut effektivaste verktyg var ett par filttofflor som han använde sig av när han nästan ljudlöst smög sig på falska spöken.

-En normal vuxen person ger ifrån sig lika mycket värme som en lampa på 120 W. Inte så konstigt att en lokal med många människor i blir ganska varm att vistas i.

-37 är ett ovanligt tal. Det kan bara delas med sig självt och ett - alltså ett primtal - men man kan också dividera talen 111, 222, 333, 444, 555, 666, 777, 888 och 999 med talet 37.

-Om alla kapillärer - våra tunnaste blodkärl - i vår kropp lades ut vid sidan av varandra, så skulle dessa ta upp en yta av mer än 6.000 m², vilket motsvarar 23 tennisbanor.

-En större del av hjärnans grå celler används för att styra tummen än till att kontrollera magen eller andningen.

-Varje år dör det fler människor som blir sparkade av åsnor än som omkommer i flygolyckor.

-En av de första datamaskiner bestod av 18.000 radiorör och den upptog större delen av en gymnastiksal. Den fanns i Pensylvania, USA och varje gång man använde den, märkte stadens innevånare att ljuset blev svagare inomhus. En dator med samma kapacitet som den kan man med lätthet få mindre än ett armbandsur idag.

- Clostridiumbakterien utsöndrar ett ämne som är så giftigt att mindre än ett gram skulle räcka för att förgifta  hela jordens befolkning.

- Om man har ett lexikon med femton band och ställer dem i alla tänkbara kombinationer och om man flyttar ett band i minuten kommer det att ta 2.487.996 år innan man är klar med alla kombinationer.

- Ett palindrom är en konstruktion som blir likadan om an läser det framlänges som baklänges. Ett känt palindrom är frasen " Ni talar bra latin". Världens längsta palindrom är en fransk roman.

- I ett lotteri med 100.000 lotter är det lika stor chans att nummret 88.888 vinner som 39.527

- Silkesfjärilens hane har ett otroligt känsligt lukt organ. Han kan uppfatta doften av en hona i en koncentration på 0,000 000 000 000 001 gram per liter. Det ska jämföras med att om man skulle tillsätta 1 gram salt i en bassäng som var 10 km djup och 10 km i kvadrat så skulle man fortfarande känna saltsmaken.

Det var det. Och för er som är intresserade så kan jag ju bara förmedla en bild på vårt senaste inköp:hårbottensmassör. 25 spänn på Netto. Passa på-finns bara denna vecka. fantastiskt produkt. Vi köpte 3.

Gonatt!

Frippen


Av Fredrik - 22 april 2009 20:07

Det känns som att lite varmare vindar börjat infinna sig. Fortafande kallt i skugga och på kvällar men det är på G tror jag.

Hustrun har påbörjat 6 veckor nattarbete och snickrandet med b l a säng till sonens rum har påbörjats. Om det blir som jag vill så är det klart efter helgen men mycket kan (och brukar oftast) strula.

Miss USA-tävlingarna pågår just nu och miss Californien fick frågan om hon var för eller emot giftermål homosexuella emellan. Hon ansåg att giftermål skall bara ske mellan man och kvinna. Nu var det visst ett oerhört dåligt svar och hon skulle tydligen ha svarat tvärtom. Det kan tydligen kosta henne titeln eftersom hon var en av favoriterna. Jag menar inte att jag har någon åsikt i ämnet men om man inte vill ha svar:STÄLL INTE FRÅGAN!!

...och volvocheferna får flygplan....och....

Det finns förslag på böter för nedskräpning. Kasta papper på backan, och....1000:- i böter. BRA! och jag menar fortfarande att det ska vara pant på fimpar. Har du inte med dig 20 upprökta så kostar nya paketet 300:-............eller?

Nu ska jag kolla film-kommer inte ihåg när det skedde senast.

Ha det fantastiskt!

F!

Av Fredrik - 21 april 2009 21:37

vårt popbands transportmedel hade den där dagen på året som man ser fram emot med fasa. Besiktning. Vad är nu trasigt?...och hur många miljoner kostar det. Allt som har med bilar att göra kostar miljoner har jag märkt. Vägskatt-miljoner, försäkring-miljoner, trasig framruta-halv miljon osv.MEN INTE NU!Bussen gled igenom med ett leende och det smittade av sig på mig.

.....och jag fick en packe trisslotter med posten. Jag hade faktiskt glömt att jag fyllde i nån lapp om prenumeration men här är dom, och kommer tydligen lite då och då är det visst sagt. Jag ska bara låta dom dra till sig lite och sen ......när miljonerna kommer så ska jag.....som jobbarkompisen sa förut idag:  jobba vidare med ett leende som säger:jag är här fast jag inte behöver. Jaja, den känslan behöver man nog inte oroa sig för.-men lite roligt är det allt med triss.

ok-ha det fantastiskt. Jag måste vidare mot nya mål och Carro-det kommer att bli mer om thai och Kinamenyer. Kanske i stil med den där händelsen då tjejen beställde in juice och frågade om det var med eller utan fruktkött. och servitrisen tydligt klargjorde att dom bara hade fläskkött. ok, lite skoj var det ju men det som fortfarande förbryllar mig är ju hur dom kan servera biff med bambuskott då??

GoNatt!

Frippen!


Av Fredrik - 20 april 2009 21:14

Glömde ju att nämna lite om dessa små rackare som sexdubblats i sverige sedan -04. Finns i rikliga mängder på hotell, är lätta att få hem och svåra att bli av med, gömmer sig dagtid bakom lister och annat för att nattetid smyga fram för att suga människoblod. Fy bövelen!

Sov gott!

Av Fredrik - 20 april 2009 20:44

....rätt ballt att en trilogi kan komma till nummer 4. Grejjen är alltså den att jag fick det hedervärda uppdraget att bli fadder till ett litet flickebarn i lördags. Visst, bara för att jag ska göra mitt bästa för att axla rollen och ansvaret så är Ni inte tvungna att kalla mig gudfadern hädanefter....men det funkar!

Lite seg var jag igår efter att ha spelat och kom hem halv 5 då temperaturen visade minus 5. Men om vi är inne på seghet så kan jag informera om en hustru som var på 40-årsfest och kom hem ungefär vid samma tid.-hennes söndag var sämre!!Dropp, respirator, ryggläge, pust, stön och en härlig likvit ansiktsfärg förgyllde dagen. Vilken kanonplanering att ha lagt in ett klädparty med säkert 15 gäster denna dag som grädde på moset.Nåja, det gick ju det med.

Jag hörde att otroligt få besökte stadt och Lars Demian i lördags. Inte ens lokaltidningen var där av vad jag sett i den. Kunde ju inte gå och är lite deppig för detta.

...och Tina Turner var tydligen i toppform i Globen. Starkt jobbat vid 70.

Vi tjatar väl vidare på nyheter och Filip o Fredrik startade sitt nya program och det blev ju en höjdare med en högljutt logepippande Marilyn Manson som gäst.

Vädret nu är ljust, klart och förbaskat kalla vindar. Jag kör rätt hårt med röjande i trädgården, snickrande i sonens rum och med träningen mm.

Just det ja, Carolina!....Thai-menyer! Finns det inte nån trevlig svensk person som kan hjälpa dessa asiater lite? Jag ska nog knalla in och anmäla mig som frivillig.  Man blir ju lite skrattig först menefter ett tag blir man bara trött. Skaffa stavningsprogram eller liknande! Det heter inte jordnöttensås, grönsakerssallad, Kyckling Soppa(det heter kycklingsoppa), inte friterad jätte räkor med starksås, inte spesial panerad jätter räkor.

..................och så vidare.

Kolla in det här i samma linje: 

http://www.2snubbar.se/skyltar/

Nu ska jag jobba-hörs!

Frippen!

Ovido - Quiz & Flashcards